رینگ چهارم طرح استراتژیک برای بهبود شبکه معابر بزرگراهی اصفهان است

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: رینگ به‌عنوان یک طرح استراتژیک برای بهبود شبکه معابر بزرگراهی و تسهیل حمل‌ونقل با ۲۸ تقاطع غیرهمسطح و ۱۲ پل بزرگ طراحی شده است و در فازهای مختلف اجرا می‌شود.

اصغر کشاورزراد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیشرفت پروژه رینگ چهارم ترافیکی کلان‌شهر اصفهان اظهار کرد: رینگ چهارم به‌طول ۷۸.۲ کیلومتر به‌منظور کاهش بار ترافیکی معابر شهری و توزیع بهینه ترافیک ورودی به این کلان‌شهر در حال اجرا است.

وی افزود: این رینگ به‌عنوان یک طرح استراتژیک برای بهبود شبکه معابر بزرگراهی و تسهیل حمل‌ونقل با ۲۸ تقاطع غیرهمسطح و ۱۲ پل بزرگ طراحی شده است و در فازهای مختلف اجرا می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با ارائه جزئیات مسیر رینگ حفاظتی گفت: رینگ حفاظتی اصفهان با عرض بین ۷۶ تا ۸۷ متر، چهار خط اصلی در هر جهت دارد و سرعت طراحی مسیر ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شده است، همچنین در بخش‌هایی از مسیر، خطوط دسترسی، پیاده‌رو و مسیرهای ویژه عبور دوچرخه و موتورسیکلت در صورت نیاز احداث خواهد شد.

کشاورزراد با اشاره به اینکه این رینگ شامل ۲۸ تقاطع غیرهمسطح اصلی و ۱۲ پل بزرگ است، گفت: بعضی از تقاطع‌های کلیدی این رینگ شامل تقاطع سردار شهید سلیمانی، تقاطع بهاران و تقاطع قهجاورستان است، همچنین از جمله پل‌های مهم مسیر می‌توان به پل کانال، پل شهدای خاتون‌آباد، پل ورودی دهنو و پل چنگان (شهدای دهنو) اشاره کرد.

وی با اشاره به اهمیت تقاطع شهید فخری‌زاده خاطرنشان کرد: این تقاطع در محل تلاقی مسیر روشن‌دشت-انرژی اتمی با کمربندی جنوب شرق اصفهان و در کیلومتر ۷۳ رینگ حفاظتی قرار دارد، همچنین پل روی رودخانه زاینده‌رود در کیلومتر ۷۲ احداث می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان افزود: عرض کم مسیر کمربندی و نامناسب بودن رمپ و لوپ‌های موجود موجب می‌شود که این تقاطع در صورت اجرای رینگ حفاظتی به تعریض و تغییرات اساسی نیاز داشته باشد؛ هزینه ساخت این تقاطع حدود ۸۰۰ میلیارد تومان و هزینه ساخت پل رودخانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

کشاورزراد با اشاره به بخش دیگری از این پروژه بیان کرد: عملیات تعریض کمربندی شرق از کیلومتر ۶۵.۱ تا ۶۸.۲ اجرا می‌شود، همچنین پروژه‌های مقطع عرضی رینگ حفاظتی در بازه‌های کیلومتری ۷۱ تا ۷۴ و ۷۴ تا ۷۷ نیز در دست اجرا است.

وی تاکید کرد: این طرح با هدف کاهش بار ترافیکی در مبادی ورودی به شهر، توزیع ترافیک ورودی قبل از رسیدن به محدوده شهری، حذف ترافیک بین شهری از داخل اصفهان و کاهش اثرات منفی ترافیک در منطقه در حال اجرا است و نقش مهمی در جلوگیری از گسترش بی‌رویه ساخت‌وسازها و ایجاد محدوده شهری ایفا می‌کند.

کد خبر 811113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    0 0
    با بستن تقاطع باغ رضوان اصفهان کلی معزل برای اهالی محله گورت درست کردید
    • همشهری IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۳۰
      0 0
      در عوض بستن این تقاطع کمک ب بار ترافیکی روان کرده و باعث جلوگیری از بسیاری تصادفات و خسارات جانی و مالی شهروندان شده..برای رفع مشکل مردم محله گورت باید تقاطع غیر همسطح ب سرعت و با کیفیت ساخته شود تا مشکل ترافیکی مردم این محله نیز مرتفع شود..در ضمن این جاده ترانزیتی محسوب میشود و اصلا کیفیت مطلوبی ندارد و پر از دست انداز و چاله چوله هست و در شان کشور و شهر تاریخی اصفهان نیست'مسئولین مربوطه باید در رفع این مشکل اقدام فوری انجام دهند چون هم ب ترافیک روان کمک میکند و هم جلوگیری از تصادفات و خسارات مالی وسائط نقلیه سبک و سنگین می شود.