اعتراض فعالان محیط زیستی بلژیک با پنچر کردن شاسی‌بلندها

فعالان محیط زیستی بلژیک با پنچر کردن شاسی‌بلندها می‌خواهند نشان دهند که این خودروها، آلاینده‌های متحرکی در خیابان‌های بلژیک هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، از اول اکتبر، پلیس آنتورپ بلژیک برای افرادی که در حال پنچر کردن لاستیک خودروهای شاسی‌بلند یا اس‌یووی (SUV) دیده می‌شوند، جریمه‌های سنگین صادر می‌کند. این مجازات به دلیل افزایش انجام این تاکتیک توسط فعالان اقلیمی به عنوان راهی برای اعتراض به حضور مضر آنها در خیابان‌های شهری تصویب شد.

رسیدن به تصمیم برای تبدیل این عمل به عنوان یک جرم قابل مجازات ظاهراً آسان نبود زیرا بحث‌های قابل‌توجهی در مورد این وجود داشت که آیا این اقدام به منزله آسیب به مالکیت خصوصی است. از این گذشته، خروج هوا از لاستیک‌ها هزینه های اضافی برای قربانی ندارد و ارزش خودرو را پایین نمی آورد.

اعتراض فعالان محیط زیستی بلژیک با پنچر کردن شاسی‌بلندها

با این حال، برای صاحبان وسایل نقلیه مورد نظر ناراحتی و هدررفتن زمان را به همراه دارد، به این معنا که آنها باید قبل از اینکه بتوانند رانندگی کنند، لاستیک ها را دوباره باد کنند. به همین دلیل شهردار آنتورپ، بارت دی وور، تصمیم گرفت تا مقررات پلیس را تنظیم کند. اکنون اگر فعالان دستگیر شوند، تا ۵۰۰ یورو جریمه خواهند شد. با این حال، هنوز کسی دستگیر نشده است.

فعالان اقلیمی نیز با صدور بیانیه ای مدعی شده اند که این اقدام آنها را از ادامه ماموریت خود منصرف نخواهد کرد تا موقعی که نشان دهند خودروهای شاسی‌بلند، آلاینده‌های متحرکی در خیابان‌های بلژیک هستند. پیش از این نیز در برلین پنچری‌های اقلیمی نیز دیده شده بود.

پاریس نیز در تلاش برای حذف خودروهای شاسی‌بلند به‌واسطه ابعاد بزرگ‌تر و آلایندگی بیشتر، طرح افزایش هزینه پارکینگ برای این خودروها در نظر گرفته بود.

کد خبر 794088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.