بزرگ‌ترین فتح مسلمانان، آزادی سرزمین‌های اشغالی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: ملت ایران پیروزی‌های بزرگ را کسب کرده و اسلام، سنگرهای بزرگ را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد و ان‌شاالله بزرگ‌ترین فتح در پیشروی مسلمانان آزادی سرزمین‌های اشغالی است که با از بین رفتن رژیم جنایتکار صهیونیستی محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی صبح امروز _جمعه ششم مهرماه_ در رزمایش «الی‌بیت‌المقدس» بسیجیان استان اصفهان در میدان امام علی (ع)، اظهار داشت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، آزادی قدس در کانون توجه ایران قرار گرفت و بزرگ‌ترین عملیات دفاع مقدس «الی بیت المقدس» نام‌گرفت، همچنین گردان‌های بسیج به اسم «بیت‌المقدس» و رزمایش‌های گردان‌های مردم‌پایه بسیج در اندازه‌های گوناگون با عنوان «الی بیت‌القدس» نام گرفته است.

وی با گرامی‌داشت آغاز هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان، افزود: جنگ تحمیلی در شرایطی آغاز شد که ملت ایران تازه نام نوپای جمهوری اسلامی را به منصه ظهور رسانده بودند، قبل از پیروزی انقلاب نیروی دفاعی کشور از وجود ۶۰ هزار مستشار نظامی بهره می‌برد با پیروزی انقلاب این مستشاران خارج شدند؛ بسیاری از فرماندهان از بدنه دفاعی کشور بیرون رفته بودند، خطوط لجستیکی و پشتیبانی دفاعی قطع شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به وقایع شهریور ۱۳۵۹، گفت: کشور ایران در چنین شرایطی با جنگ‌های گروهک‌های مسلحانه مارکسیستی، تجزیه طلبی و غائله‌های مختلف شعله‌ور شده بود، که ترورها موجب شهادت بسیاری از بزرگان شد؛ از سوی دیگر سپاه فقط به‌صورت شهرستانی شکل گرفته بود و در چنین شرایطی صدام با مجهزترین تسلیحات به ایران حمله کرد.

وی ابراز کرد: ملت و نظام اسلامی در معرض یک آزمایش قرار گرفت که در شرایط عادی امکان دفاع فراهم نبود ولی امام خمینی (ره) فرمودند «دیوانه‌ای سنگی انداخته است و ملت ایران چنان سیلی بر صورت صدام خواهند زد که از جا برنخیزد» و یک دفاع مردم پایه را تشکیل داد و راهی فرا روی ملت ایران قرار داد که پیش از آن سابقه نداشت.

سلیمانی با اشاره به حوادث شهریور ۱۳۲۰، افزود: رضا خان اگرچه در تمام دوران عمر خود نظامی‌گری کرده‌بود و در سرکوب قیام آزادی‌خواهان و طوایف قتل عام‌های بسیاری داشت ولی در شهریور ۱۳۲۰ به‌رغم داشتن ارتش ۱۲۵ هزار نفری دست تسلیم بالا برد و دستور تسلیم بدون قید و شرط را صادر کرد در حالیکه در طول تاریخ هیچ پادشاهی اینگونه ملت را بدون پشت و پناه نگذاشت.

وی با اشاره به نقش انگلیس‌ها در به تخت سلطنت نشاندن رضاخان، بیان داشت: تنها دو اتوبوس نیروی هندی انگلیسی اهواز را اشغال کردند، آیا این وضعیت با مقاومت و دفاع ۳۴ روزه مردم ما مهر ۱۳۵۹ قابل مقایسه است؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به سلسله عملیات‌های دفاع مقدس، افزود: از پنجم مهر سال ۱۳۶۰ تا سوم خرداد سال ۱۳۶۱ در مدتی کمتر از ۹ ماه، بعثی‌هایی که آمده بودند ایران را اشغال کنند یا فرار کردند یا کشته و مجروح شدند.

وی تصریح کرد: رزمندگان اسلام در ادامه ۶ سال رژیم بعثی را تعقیب کردند و در پشت دیوارهای بصره بودند که امام خمینی (ره) قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفتند.

سلیمانی اضافه کرد: پادشاه مملکت مزدور بیگانگان بود و احساس وفاداری به این کشور نداشت ولی در دوره جمهوری اسلامی رهبر این کشور از تمامیت کشور و اسلام پاسداری کردند و دستور دفاع همه جانبه دادند وقتی رضاخان کشور را ترک کرد مردم اظهار خوشحالی کردند چون یک دیکتاتور خونریز و خون آشام بود.

وی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی مناسب‌های افتخارآمیز فراوانی هست ولی در دوران پهلوی آیا کودتای ۱۲۹۹، آیا روزهایی که رضا خان لشکر به راه انداخت بر علیه مردم خودش افتخارآفرین است؟ آیا شهریور ۱۳۲۰ افتخارآمیز است؟ آیا سرنگونی دولت دکتر محمد مصدق افتخار آمیز است؟ آیا جدا شدن بحرین از ایران افتخارآمیز است؟

فرمانده بسیج مستضعفین گفت: افرادی تلاش می‌کنند حقایق دوره پهلوی را وارونه جلوه دهند و با عملیات‌های رسانه‌ای به دنبال جابه‌جایی حقیقت و ارزش‌ها و عوض کردن جای جلاد و شهید هستند ولی بسیجیان باید این مطالب و حقایق را در دوره تبیین برای همه بیان کنند.

وی خاطر نشان کرد: دوران دفاع مقدس بارقه‌های امید را در کشور ما دمید، باور ما می‌توانیم که در دفاع مقدس تجلی یافت و امروز مردم ما و محور مقاومت با همین نگاه در مقابل دشمنان اسلام ایستاده‌اند.

سلیمانی تصریح کرد: امروز بسیجیان ولایت مدار و جان بر کف با آرمان‌های امام راحل و رهبر شجاع و خردمند تجدید بیعت و میثاق کردند که راه شهدا را ادامه دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: ملت ایران پیروزی‌های بزرگ را کسب کرده و اسلام سنگرهای بزرگ را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد و ان‌شاالله بزرگ‌ترین فتح در پیشروی مسلمانان آزادی سرزمین‌های اشغالی است که با از بین رفتن رژیم جنایتکار صهیونیستی محقق خواهد شد.

کد خبر 794059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.