اعضای ستاد نماز جمعه ارتباط مداوم با قرآن داشته باشند

امام جمعه قزوین گفت: اگر پای نماز جمعه باشیم، اما پای قرآن نباشیم، ضرر می‌کنیم، بنابراین اعضای ستاد نماز جمعه باید ارتباط مداوم با قرآن داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی عصر امروز _پنج‌شنبه پنجم مهر_ در دیدار مسئولان ستادهای نماز جمعه استان قزوین اظهار کرد: خداوند در سوره طه به مؤمنان مأموریت داده که به سراغ ظلم، ستم، استکبار جهانی، زیاده‌خواران و زیاده‌خواهان بروند و اینها همان فراعنه‌ای هستند که همه باید در مقابل آنها بسیج شویم.

وی اضافه کرد: در ستادهای نماز جمعه دیگران را هم به مشارکت بگیریم، طوری عمل نکنیم که ستاد ما مانند تشکیلات باندی و جناحی شود، زیرا این باعث می‌شود به سینه همه کسانی که می‌توانند پای کار بیایند، دست رد زده شود. ملاحظات ایمانی، قرآنی و دینی در ستادهای ما به‌شدت مورد نیاز است و باید به این امور توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به ضرورت دوری از نگاه باندی و جناحی گفت: اگر هدف نماز جمعه یعنی عالمگیر شدن ذکر و نام خدا را به حرکات باندی و جناحی معطوف کنیم، کارمان برکت ندارد.

عابدینی افزود: آنچه که ما را در جنگ تحمیلی پیروز کرد، توپ، تانک و خمپاره نبود، بلکه ذکر و یاد خدا بود. در یک کلام امدادهای غیبی ما را در دفاع مقدس پیروز کرد و امروز هم می‌بینیم که هر روز گستره مقاومت اسلامی بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: نماز جمعه از قرآن است و باید برای نماز و قرآن کار کنیم. اگر ما خودمان با همه وجودمان شوق برای نماز جمعه به عنوان ذکری آرامش‌بخش نداشته باشیم، نمی‌توانیم بر دیگران هم تأثیرگذار باشیم.

همه مردم و مسئولان با قرارگاه نماز جمعه هماهنگ باشند

امام جمعه شهر قزوین با بیان اینکه اعضای ستادهای نماز جمعه باید از جنسی باشند که برای نماز جمعه شوق داشته باشند، گفت: علاقه به نماز جمعه هم طهارت و هم معطر بودن لازم دارد، ما باید تمام وجودمان جاذبه عطر اهل بیت (ع) و قرآن باشد، این جاذبه خودش را در تواضع و اخلاق و رفتار ما با غنی و فقیر نشان می‌دهد.

عابدینی افزود: اگر پای نماز جمعه باشیم، اما پای قرآن نباشیم، ضرر می‌کنیم، بنابراین اعضای ستاد نماز جمعه باید ارتباط مداوم با قرآن داشته باشند؛ یعنی باید مرتب قرآن بخوانیم، قرآن بفهمیم و روی آیات قرآن فکر کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نمازهای جمعه قرارگاه ایمانی، بصیرتی، تقوایی و فرهنگی هستند، بنابراین همه نهادهای فرهنگی، همه اقشار مردم، همه مسئولان، نمایندگان مجلس، فرمانداران، استانداران و بخشداران باید هماهنگ با این قرارگاه باشند.

نماز جمعه نظام امامت محلات را می‌سازد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با ذکر اینکه نظام امامت محلات را هم با نماز جمعه می‌توانیم بسازیم، گفت: هر کس در شهر خودش این نقشه را مهندسی کند و ببیند چطور می‌تواند این هماهنگی را به وجود بیاورد، در این صورت نمازهای عید فطر، عید قربان و نماز جمعه با شکوه برگزار می‌شود.

عابدینی اضافه کرد: محل برگزاری نماز جمعه یک مسجد معمولی نیست، بلکه ام‌المساجد یعنی مادر همه مساجد است. یکی از چیزهایی که نظام ما را با عزت و اقتدار به دنیا نشان داده نمازهای جمعه است، چون دشمن می‌گوید مردم هر هفته در نماز جمعه پای کار نظامشان هستند.

وی ادامه داد: اعضای ستادهای نماز جمعه باید اولین کسانی باشند که خودشان را عجین شده در نماز جمعه ببینند، مبادا همه را به این قرارگاه دعوت کنیم، اما خودمان در این قرارگاه حاضر نباشیم.

کد خبر 793932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.