از ورود ایران به جمع ۲ درصد برتر پژوهشگران جهان تا بین‌المللی‌سازی طب ایرانی

ایمنا از ورود ایران در جمع دو درصد برتر پژوهشگران جهان، نقش فعال ایران در راستای بین‌المللی‌سازی طب ایرانی، فراهم شدن قابلیت ساخت ۱۰۰ هزار پروژه مسکونی در کشور و تلاش برای تامین منابع باقی‌مانده مطالبات گندم‌کاران در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ ورود ایران در جمع دو درصد برتر پژوهشگران جهان می‌رویم، در ادامه نیز نقش فعال ایران در راستای بین‌المللی‌سازی طب ایرانی مطرح شده است، همچنین فراهم شدن قابلیت ساخت ۱۰۰ هزار پروژه مسکونی در کشور و ‏‬ تلاش برای تامین منابع باقی‌مانده مطالبات گندم‌کاران نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

ایران در جمع دو درصد برتر پژوهشگران جهان: رشد چشمگیر در استنادات علمی

ایران در جمع دو درصد برتر پژوهشگران جهان

سهم جمهوری اسلامی ایران در فهرست جهانی پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر افزایش یافته است؛ سیداحمد فاضل‌زاده، رئیس مؤسسه ISC اعلام کرد که این مؤسسه سالانه داده‌های علمی را تحلیل و گزارشی منتشر می‌کند.

در آخرین به‌روزرسانی، تعداد ۲۳۲۷ پژوهشگر ایرانی بر اساس عملکرد استنادی یکساله در میان ۲۲۳۱۵۲ پژوهشگر جهانی قرار گرفتند، همچنین ۱۰۲۱ پژوهشگر ایرانی نیز در بازه زمانی دوران خدمت (۱۹۹۶ تا ۲۰۲۳) در فهرست ۲۱۷۰۹۷ پژوهشگر بین‌المللی حضور دارند.

ایران در مقایسه با دیگر کشورهای اسلامی، بالاترین تعداد پژوهشگران پراستناد دو درصد را داراست و بر اساس عملکرد استنادی یکساله در سال ۲۰۲۳، در رتبه نخست و در دوران خدمت در رتبه دوم قرار دارد.

بیشترین سهم پژوهشگران پراستناد ایرانی متعلق به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ۵۰.۳۷% است؛ چهار حوزه موضوعی برتر در این فهرست شامل پزشکی بالینی، شیمی، مهندسی و فناوری‌های راهبردی همچون هوش مصنوعی و نانو است.

نقش فعال ایران در راستای بین‌المللی‌سازی طب ایرانی

نقش فعال ایران در راستای بین‌المللی‌سازی طب ایرانی

نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از حضور فعال ایران در تدوین پیش‌نویس سند استراتژی طب سنتی سازمان جهانی بهداشت برای سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۴ خبر داد و اظهار کرد: پیش‌نویس این سند با حضور آرمان‌زرگران، مشاور بین‌الملل دفتر طب ایرانی و مکمل به‌عنوان نماینده ایران و متخصصان دیگر از کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی شامل عربستان، مصر، امارات متحده عربی، مراکش و پاکستان به میزبانی ریاض بررسی شد و نقطه نظرات نمایندگان برای ارسال به دفتر مرکزی سازمان جهانی بهداشت در ژنو جمع‌بندی و نهایی شد.

وی با اشاره به فعالیت های این دفتر در حوزه بین‌الملل و نقش پر رنگ ایران در این حوزه، از مذاکرات مثبت برای همکاری‌های مشترک با سایر کشورها خبر داد و افزود: تعامل‌های بسیار خوبی در سطح بین‌الملل داریم، تلاش دفتر طب ایرانی و مکمل در راستای بین‌المللی سازی طب ایرانی است، چراکه صاحب یکی از قوی‌ترین و کهن‌ترین طب‌های سنتی دنیا هستیم که سازمان جهانی بهداشت آن را به رسمیت شناخته است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی با چشم‌انداز سیاست‌گذاری، قانون‌گذاری و تنظیم مقررات طب سنتی و مکمل، به میزبانی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با حضور سانگچول کیم، رئیس واحد طب سنتی، مکمل و تلفیقی سازمان جهانی بهداشت و اساتید و مقامات طب سنتی از کشورهای مختلف در آذر سال جاری، این مهم را نقطه عطف مهمی در ایفای نقش راهبردی ایران در موضوع طب سنتی در منطقه و جهان دانست.

قابلیت ساخت ۱۰۰ هزار پروژه مسکونی در کشور فراهم شد

قابلیت ساخت ۱۰۰ هزار پروژه مسکونی در کشور فراهم شد

احمد کرمی‌راد، عضو هیئت مدیره انجمن سازه‌های فولادی در نخستین نشست تخصصی مدیران صنعت سازه‌های فولادی ایران با اشاره به اینکه در طی نیم قرن گذشته صنعت فولاد کشور نقش بسیار پر رنگی در حوزه ساخت و ساز کشور داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به تکنولوژی‌های که به دست آورده‌ایم، توانسته‌ایم به خودکفایی در صنعت فولاد کشور برسیم.

وی افزود: در سال های گذشته در حوزه ساخت‌وساز کشور به صنعت فولاد کشور بی توجهی شد و این صنعت جدی گرفته نشد به طوری که در دهه های گذشته تمامی سازه‌های فلزی کشور از کشورهای خارجی وارد میشد.

عضو هیئت مدیره انجمن سازه‌های فولادی با اشاره به خودکفایی در صنعت فولاد کشور گفت: با همکاری وزارت راه وشهرسازی در این ایام شاهد آن هستیم که هیچ‌گونه سازه فلزی در خشکی و دریا توسط کشورهای خارجی ساخته نمی‌شود.

کرمی‌راد با بیان اینکه در راستای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن سعی داریم با بهره‌مندی از اسکلت‌های فلزی اقدام به ساخت ۱۰۰ هزار واحد کنیم، گفت: با تامین ۱۵۰۰ تنی اسکلت فلزی در ۲۰ استان سالانه قابلیت ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با متراژ ۱۰۰ متر مربع را خواهیم داشت.

تلاش برای تامین منابع باقی‌مانده مطالبات گندم‌کاران

تلاش برای تامین منابع باقی‌مانده مطالبات گندم‌کاران

غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی درباره زمان پرداخت کامل مطالبات گندم‌کاران اظهار کرد: مطالبات گندم‌کاران بر اساس تاریخ تحویل محصول حدود ۸۰ درصد پرداخت شده است، در زمینه ۲۰ درصد باقی‌مانده آنکه به‌تازگی محصول خود را تحویل داده‌اند نیز دستگاه‌های ذی‌ربط در حال همکاری هستند تا منابع آن تامین و پرداخت شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی مدنظر قرار می‌گیرد تا سال آینده نیز پرداخت مطالبات گندم‌کاران با چالش و تاخیر مواجه نشود، افزود: یکی از موضوعاتی که در جلسه با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح شد، محل تامین منابع خرید تضمینی گندم بود و جلسه امروز به مباحث مقدمات لایحه بودجه سال آینده اختصاص داشت.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مقرر شد تامین منابع خرید تضمینی گندم در مسیر صحیحی قرار بگیرد تا با مشکلات مواجه نشویم، گفت: در جلسه امروز مقرر شد تا مطابق برش‌های برنامه هفتم پیشرفت و بر اساس منابعی که مشخص می‌شود، بودجه‌ریزی لازم صورت گیرد.

در همین راستا خبرگزاری ایمنا بنا به پیگیری‌های مکرر واریز مطالبات گندم‌کاران در گفت‌وگویی با عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران درباره این مطالبات سوال کرد که هاشمی پاسخ داد: ۳۷ درصد مطالبات گندم‌کاران کشور که قرار بود تا آخر شهریور پرداخت شود تا امروز محقق نشده است و پیگیری می‌کنیم در روزهای آتی مطالبات باقی‌مانده این کشاورزان که بیشتر از استان‌های شمال غرب کشور هستند، پرداخت شود.

کد خبر 793805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.