مشکلی در زمینه توزیع واکسن آنفلوانزا وجود ندارد

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که برنامه وزارت بهداشت برای تامین واکسن آنفلوانزا چیست، گفت: زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوانزا از سه هفته گذشته آغاز شده و تا سه هفته آینده ادامه دارد، تا این لحظه گزارشی مبنی بر کمبود واکسن واصل نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، محمدرضا ظفرقندی در پاسخ به این سوال که برنامه وزارت بهداشت برای تامین واکسن آنفلوانزا چیست، اظهار کرد: زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوانزا از سه هفته گذشته آغاز شده و تا سه هفته آینده ادامه دارد، تا این لحظه گزارشی مبنی بر کمبود واکسن واصل نشده است.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که بعضی داروخانه‌ها واکسن آنفلوانزا را تمام کرده باشند، اما گزارش مبنی بر کمبود واکسن مخابره نشده و اگر کمبود واکسن داشته باشیم، موارد گزارش می‌شود؛ هیچگونه مشکلی در زمینه واکسن آنفلوانزا وجود ندارد و نوع خارجی و ایرانی واکسن در دسترس است، اگر کمبود واکسن در بعضی داروخانه‌ها وجود دارد شاید به دلیل موضوع توزیع باشد، موضوع توزیع واکسن را پیگیری می‌کنیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه داروخانه‌ها معتقدند که به هر داروخانه چهار سهمیه واکسن آنفلوانزا داده می‌شود، گفت: چنین ادعایی صحت ندارد.

وضعیت دانشجویان و اساتیدی که از حضور در دانشگاه‌ها منع شده‌اند مورد رسیدگی قرار می‌گیرد

ظفرقندی با بیان اینکه وضعیت دانشجویان و اساتیدی که حضور در دانشگاه‌ها منع شده‌اند باید مورد بازبینی قرار گیرد، عنوان کرد: بنابر دستور رئیس‌جمهور، وضعیت دانشجویان و اساتیدی که از حضور در دانشگاه‌ها منع شده‌اند مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، برخی اساتید و دانشجویان دست به اقداماتی زده‌اند، اما نباید منجر به منع حضور همیشگی آنها در دانشگاه تبدیل شود، از این رو پرونده دانشجویان و اساتید مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت معاونت‌های این وزارتخانه افزود: به منظور انتصاب معاونت‌های وزارت بهداشت باید مسیری را سپری‌کنیم، انتخاب معاونت‌های وزارت بهداشت طبق روال انجام شد، اما مسیری که برای این موضوع باید طی شود، طولانی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بر مبنای نظر رئیس‌جمهور به منظور انتخاب معاونت‌ها باید کارگروهی تشکیل و شاخص‌ها را بررسی کند، اظهار کرد: انتشار معاونت‌ها نباید یک انتصاب شخصی و دفعی باشد، بلکه باید بر مبنای شاخص‌های مدنظر باشد.

ظفرقندی ادامه داد: افرادی که برای معاونت مدنظر هستند بر مبنای شاخص‌های مدنظر رتبه‌بندی می‌شوند، پس انتخاب افراد براساس شاخصه‌ها، مرحله استعلام قانونی آغاز می‌شود، تصور می‌کنم که انتخاب معاونت‌ها در پایان مسیر خود قراردارد و طی یک یا دو هفته آینده انجام می‌شود.

کد خبر 793799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.