انجام ۵۱۱ ماموریت در سال‌جاری توسط آتش‌نشانی شهرکرد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: در شش ماهه نخست سال‌جاری حدود ۵۱۱ ماموریت توسط آتش‌نشانی شهرکرد انجام شد که ۱۴۱ مورد آتش‌سوزی و ۳۸۰ مورد امداد و نجات بوده است، همچنین این حوادث ۵۲ مصدوم و دو مورد فوتی داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، عنایت‌الله راهنورد امروز _پنجشنبه پنجم مهر_ در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به هفتم مهر روز آتش‌نشان اظهار کرد: در سال گذشته حدود هزار و ۱۰۰ مورد عملیات امداد و نجات و اطفای حریق توسط آتش‌نشانی شهرکرد صورت گرفته است و معمولاً تیم‌های امدادی آتش‌نشانی زیر چهار دقیقه به محل حادثه می‌رسند.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری حدود ۵۱۱ ماموریت توسط آتش‌نشانی شهرکرد انجام شد که ۱۴۱ مورد آتش‌سوزی و ۳۸۰ مورد امداد و نجات بوده است، همچنین این حوادث ۵۲ مصدوم و دو مورد فوتی داشته است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با اشاره به تجهیزات آتش‌نشانی شهرکرد تصریح کرد: در حال حاضر پنج ایستگاه، حدود ۴۰ خودرو سبک و سنگین و ۶۰ نیرو امدادی و اداری در اختیار آتش‌نشانی شهرکرد است.

راهنورد اضافه کرد: با توجه به تغییر در سبک ساخت‌وسازها و مرتفع‌سازی‌ها، تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی شهرکرد جواب‌گو شهر نیست، یکی از نیازهای این سازمان خودروی دارای نردبان است که حدود ۸۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

اجرای عملیات ششمین ایستگاه آتش‌نشانی در شهرکرد

وی با اشاره به کمبود نیرو در آتش‌نشانی شهرکرد گفت: مجوز استخدام ۲۰ نفر در آتش‌نشانی شهرکرد گرفته شده است و تا پایان سال این تعداد جذب خواهند شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد ادامه داد: عملیات احداث ششمین ایستگاه آتش‌نشانی در خیابان اقبال در حال اجرا است، این ایستگاه در زمینی به مساحت هزار ۹۵۰ مترمربع و زیربنای دو هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۷۵ میلیارد تومان اعتبار در حال احداث است، همچنین در روزهای آینده یک دستگاه ماشین سنگین به ناوگان با اعتباری نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان اضافه خواهد شد.

راهنورد با اشاره به برنامه‌های روز هفتم مهر بیان کرد: برگزاری رژه خودروهای آتش‌نشانی، تجدید میثاق آتش‌نشانان با شهدا، برگزاری مراسم تجلیل از آتش‌نشانان با حضور خانواده‌هایشان از جمله برنامه‌های هفتم مهر در آتش‌نشانی شهرداری شهرکرد است.

وی افزود: زنگ ایمنی و آتش‌نشانی در مدارس شهرکرد و به صورت ویژه در دبستان شهید صفرپور شهرکرد به صدا در خواهد آمد و کارشناسان آتش‌نشانی به مناسبت این روز در مدارس سطح شهر حضور پیدا خواهند کرد، مسابقه یک نامه به پدر آتش‌نشانم برای فرزندان کارکنان نیز برنامه‌ریزی شده است و این نامه‌ها در قالب یک کتاب به چاپ خواهند رسید.

علت آتش‌سوزی لاستیک‌فروشی شهرکرد، عامل انسانی بوده است

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با اشاره به حریق لاستیک‌فروشی در شهرکرد عنوان کرد: دو عامل انبارداری غیر استاندارد و مسدود بودن راه‌های دسترسی از علت‌های پرتکرار حوادث در شهرکرد هستند.

راهنور افزود: کانون اصلی آتش در آتش‌سوزی لاستیک‌فروشی شهرکرد انبار پشت ساختمان بود که با اخذ مجوز از طرف فرمانداری ساختمان برای رسیدن به کانون اصلی آتش تخریب شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ماشین فوم‌پاش در اختیار آتش‌نشانی شهرکرد است، ادامه داد: حجم آتش در این آتش‌سوزی بسیاری بالا بود و در شرایط این چنین نیاز است کمی مواد به وسیله آب خنک شوند و سپس از مواد ضد حریق فومی استفاده کرد و باتوجه به اینکه بارگیری هر ماشین فوم پاش حدود ۴۰ دقیقه زمان می‌برد از فرودگاه شهرکرد و شرکت نفت درخواست کمک شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: حدود چهار هزار لاستیک در یک انبار به مساحت در زمینی به مساحت ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر انبار شده بود و این شیوه انبارداری غیر اصولی و غیر استاندارد است.

راهنورد با اشاره به علت حادثه خاطرنشان کرد: هیچ شواهدی مبنی بر اتصالی برق یا نشت گاز در آتش‌سوزی لاستیک فروشی شهرکرد یافت نشد و می‌توان گفت علت این آتش‌سوزی یک عامل انسانی بوده است.

کد خبر 793798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.