نیمی از چاه‌های آب منطقه ۴ اصفهان خشک شده‌ است

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان گفت:به‌دلیل خشک‌سالی‌های اخیر، بیش از نیمی از چاه‌های آب این منطقه خشک شده‌ است و شهرداری مجبور به خریداری آب و آبیاری فضای سبز با استفاده از تانکر شده است.

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه منطقه ۴ شهرداری اصفهان با بالاترین سرانه فضای سبز در میان مناطق پانزده‌گانه شهرداری، همچنان به حفظ و توسعه این فضاها ادامه می‌دهد، اظهار کرد: وسعت فضای سبز در این منطقه به‌دلیل وجود پارک‌ها و جنگل‌های متعددی همچون حاشیه رودخانه از پل بزرگمهر تا میدان شهدای هسته‌ای، باغ غدیر و پارک جنگلی شرق در محدوده رینگ چهارم، اطراف بلوار رضوان و کوه نخودی قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه با وجود وسعت بالای فضای سبز، منطقه ۴ شهرداری اصفهان با چالش‌های جدی در زمینه تأمین و نگهداری این فضاها مواجه است، افزود: به‌دلیل خشک‌سالی‌های اخیر، بیش از نیمی از چاه‌های آب منطقه خشک و شهرداری مجبور به خریداری آب و آبیاری فضای سبز با استفاده از تانکر شده است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به گرمای شدید سال جاری که دمای شهر به بالای ۴۳ درجه رسید، بسیاری از درختان، همچون چنار، به دلیل عدم توانایی تحمل این تنش دمایی دچار خزان زودرس و مشکلاتی در ریشه‌ها شده‌اند، همچنین آفات و مشکلات مرتبط با خشکی درختان سبب شده که حفظ و نگهداری فضای سبز با چالش‌های بیشتری روبه‌رو شود.

زمانی عنوان کرد: در راستای مدیریت بهتر منابع آبی، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان به‌دنبال حذف چمن‌های با مصرف آب بالا و جایگزینی آن‌ها با گیاهانی است که نیاز کمتری به آب دارند و با شرایط کویری و گرم و خشک سازگارتر هستند، بنابراین اقدامات تخصصی در این زمینه در حال انجام است و پس از دست‌یابی به نتایج مطلوب، به مناطق مختلف شهرداری اصفهان ابلاغ خواهد شد تا در برنامه‌های آینده اجرایی شود.

وی بیان کرد: مسئولان منطقه تأکید دارند که حفظ فضای سبز با وجود شرایط سخت آب و هوایی و کمبود منابع آبی، از اولویت‌های اصلی شهرداری است و تلاش‌های گسترده‌ای در این زمینه انجام می‌شود.

کد خبر 793741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.