وزارت بهداشت،حامی همیشگی حقوق و مطالبه‌های پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت از ابلاغ بخشنامه جدید قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت خبر داد و گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه، همواره حامی حقوق و مطالبه‌های پرستاران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، عباس عبادی از ابلاغ بخشنامه‌ای خبر داد که به موجب آن، شیوه اجرای قانون ارتقای بهره‌وری برای پرستاران به صورت واحد و یکسان در سراسر کشور اجرا خواهد شد؛ این بخشنامه که به دنبال پیگیری‌های مستمر جامعه پرستاری و تلاش‌های معاونت پرستاری وزارت بهداشت ابلاغ شده است، به منظور پایان دادن به تفسیرهای سلیقه‌ای و اجرای نادرست قانون در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی تدوین شده است.

عبادی با تأکید بر اهمیت این بخشنامه اظهار کرد: با ابلاغ این بخشنامه، شاهد اصلاح رویه‌های اجرایی قانون در دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهیم بود و پرستاران دیگر شاهد اضافه کاری‌های اجباری نخواهند بود، همچنین مواردی همچون محاسبه نادرست شیفت‌های شب و رعایت نکردن سایر مفاد قانون که منجر به شکایت برخی پرستاران به دیوان عدالت اداری شده بود، برطرف خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به پرستاران اطمینان داد که وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه، همواره حامی حقوق و مطالبه‌های آنان خواهد بود و تلاش خواهد کرد تا با ایجاد شرایط بهتر کاری و افزایش مزایای شغلی، از فرسودگی شغلی پرستاران جلوگیری کند.

عبادی بر لزوم تفسیر قوانین به نفع پرستاران تأکید کرد و گفت: هدف از قانون ارتقای بهره‌وری، کاهش بار کاری پرستاران و افزایش بهره‌وری در سیستم سلامت است، بنابراین باید تمام قوانین و مقررات مرتبط با این حوزه به گونه‌ای تفسیر و اجرا شوند که به نفع پرستاران و در نهایت به نفع بیماران باشد.

کد خبر 793727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.