استرالیا مدعی ساخت بزرگترین مزرعه بادی جهان در ۲۰۲۸ 

استرالیا از ارائه طرح‌هایی برای ساخت بزرگترین مزرعه بادی زمینی خارج از چین با ۴۰۰ توربین ۶.۲ مگاواتی در ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خود در سال ۲۰۲۸ خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، غول انرژی‌های تجدیدپذیر جهانی مستقر در اسپانیا، طرح‌هایی را برای ساخت بزرگترین مزرعه بادی زمینی خارج از چین در استرالیای غربی منتشر و پیشنهاد ساخت یک مزرعه بادی سه گیگاواتی با ۴۰۰ توربین ۶.۲ مگاواتی را در ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این منطقه ارائه کرده است. این مزرعه در صورت ساخت بزرگترین مزرعه بادی زمینی در خارج از چین خواهد بود.

پیاده‌سازی این پروژه استرالیا را از دیگر طرح‌های توسعه مزارع بادی بی‌نیاز خواهد کرد و از پروژه‌های بادی بزرگ فعلی این کشور بسیار بزرگتر خواهد بود. پیشنهاد شده است که ساخت‌وساز مزرعه پیشنهادی در سال ۲۰۲۸ آغاز شود؛ این پروژه پس از تکمیل یکی از بزرگترین پیشرفت‌ها در نوع خود خواهد بود.

شرکت یادشده در حال مذاکره با مالکان زمین و دولت‌های محلی در مورد توسعه پیشنهاد است و پیش‌بینی می‌شود در صورت اجرای طرح، طی شش سال تمام برق مورد نیاز این کشور را به شبکه صادر کند. امروزه هر اقتصاد بزرگ دارای یک بخش مهم انرژی بادی در سیستم برق در حال گسترش آن است، بنابراین پروژه بزرگترین مزرعه بادی استرالیا، یک پروژه بسیار مهم جهانی به‌شمار می‌رود.

انتظار می‌رود اکثر ۴۰۰ توربین با ارتفاع حدود ۲۲۰ متر در شایر وست آرتور ساخته شوند. فاز آزمایشی این پیشنهاد مورد استقبال بعضی از ساکنان قرار گرفته است که اعلام کرده‌اند اگر تعادل میان انرژی و کشاورزی حفظ شود، از این توسعه حمایت خواهند کرد، چراکه پروژه حاضر می‌تواند یک امتیاز واقعی باشد که پایداری شهرهای کوچک را تضمین می‌کند.

استرالیا مدعی ساخت بزرگترین مزرعه بادی جهان در ۲۰۲۸ 

استرالیا به‌شدت از پروژه‌های توسعه منابع جدید انرژی تجدیدپذیر ضمن حفاظت از زمین‌های کشاورزی استقبال می‌کند، به‌ویژه که سعی دارد تا سال ۲۰۳۰ تمام نیروگاه‌های دولتی با سوخت زغال‌سنگ را از رده خارج کند، با این حال چالش‌های ایجاد توازن بین توسعه‌های عظیم با کاربری زمین‌های کشاورزی موجود، نقطه نگرانی دولت‌های محلی است.

بدون شک مزارع میزبان توربین‌های بادی درآمد زیادی خواهند داشت، با این حال نمی‌توان از چالش‌های ایجاد سروصدای زیاد و زیرساخت‌های مورد نیاز برای ایجاد توربین‌ها غافل ماند. از این‌رو توسعه‌دهندگان باور دارند که ساکنان منطقه هنوز مقیاس و تأثیر واقعی این پروژه را درک نکرده‌اند و لازم است با دقت بیشتری تصمیم‌گیری کنند که در آینده مشکلی برای پروژه ایجاد نشود.

استرالیا مدعی ساخت بزرگترین مزرعه بادی جهان در ۲۰۲۸ 

کد خبر 793720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.