میز خدمت دیوار بی‌اعتمادی بین شهروندان و شهرداری را کوتاه می‌کند

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: میز خدمت موجب شده است که ارتباط مردم و مدیران دستگاه‌ها بهبود پیدا کند و دیوار بی‌اعتمادی میان شهروندان و شهرداری کوتاه‌تر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روح الله ابوطالبی شامگاه _پنجشنبه پنجم مهر_ در میز خدمت منطقه ۳ شهرداری اصفهان که در حسینیه بنی‌فاطمه برگزار شد، اظهار کرد: در رابطه با موضوع میز خدمت، از زمانی که این حرکت را در منطقه ۳ شهرداری اصفهان آغاز کردیم، پیشنهاد دادیم که همچون سایر مناطق شهرداری اصفهان، شهردار و معاونان به مساجد بروند، اما تفاوت این بود که ما تصمیم گرفتیم علاوه بر نیروهای شهرداری، مسئولان سایر دستگاه‌ها نیز در این میز خدمت حضور داشته باشند.

وی افزود: شهروندان برای حل مسائل خود فقط با شهرداری سروکار ندارند، بلکه مشکلاتی نیز با ادارات دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون برق، آب، گاز، نیروی انتظامی، میراث فرهنگی و آموزش و پرورش دارند که شاید دسترسی به مدیران آن‌ها برای مردم دشوار باشد.

میز خدمت دیوار بی‌اعتمادی بین شهروندان و شهرداری را کوتاه می‌کند

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با اشاره به ایده شکل‌گیری میز خدمت تصریح کرد: این ایده را در جلسات مدیران اجرایی منطقه مطرح کردیم و تمام دستگاه‌های اجرایی از آن استقبال کردند؛ این ایده متفاوت از روش‌هایی بود که در سایر مناطق انجام شده و مدلی تازه و کاربردی بود.

ابوطالبی ادامه داد: به‌دلیل تعداد زیاد مساجد در منطقه ۳ شهرداری اصفهان (حدود ۲۰۰ مسجد فعال)، تصمیم گرفتیم که مشکلات محلات را دسته‌بندی کنیم و هر ماه به یک محله برویم.

وی با اشاره به مکانیزم اجرایی میز خدمت گفت: پیش از هر جلسه هماهنگی، با تمام دستگاه‌های اجرایی منطقه جلسه‌ای برگزار می‌کنیم و پس از آن، تمام مساجد محله را مطلع می‌کنیم؛ مردم از طریق سامانه‌ای که طراحی کرده‌ایم، وارد شده و فرم‌های مربوط به مشکلات خود را پر می‌کنند؛ این فرم‌ها به تفکیک دستگاه‌ها، ثبت شده است و به مدیران مربوطه ارجاع می‌شود، سپس در شبی که میز خدمت برگزار می‌شود، مدیران دستگاه‌ها در مسجد حضور یافته و مشکلات را با مردم مطرح و دستورات لازم را صادر می‌کنند.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نخستین میز خدمت در محله ملک برگزار شد و از ۱۰۰ درصد مراجعات، حدود ۸۰ درصد آن‌ها مربوط به شهرداری بود که اغلب آن‌ها رفع شد.

ابوطالبی عنوان کرد: نظرسنجی‌های محله‌ای نشان داد که بازخورد بسیار مثبتی از این جلسات وجود دارد؛ در ادامه میز خدمت دوم در محله دردشت و حسینیه بنی‌فاطمه برگزار شد و استقبال بسیار خوبی از سوی مردم صورت گرفت، مردم به راحتی مشکلات خود را مطرح می‌کنند و ما نیز سعی می‌کنیم به‌صورت شفاف پاسخگو باشیم.

میز خدمت دیوار بی‌اعتمادی بین شهروندان و شهرداری را کوتاه می‌کند

وی اضافه کرد: میز خدمت موجب شده است که ارتباط مردم و مدیران دستگاه‌ها بهبود پیدا کند و دیوار بی‌اعتمادی میان شهروندان و شهرداری کوتاه‌تر شود؛ این اقدام فرصتی است تا مدیران اجرایی چهره به چهره با مردم صحبت کنند و مشکلات را در همان جلسه تا جایی که ممکن است رفع کنند.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان بیان کرد: برنامه میز خدمت با عنوان «خادمین شهر» با هدف خدمت به مردم اجرا می‌شود تا به جای اینکه مردم به‌دنبال دستگاه‌ها بروند، ما به سراغ مردم برویم و سعی می‌کنیم مشکلاتشان را برطرف کنیم.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم این کار را محله به محله انجام دهیم و در رفع مشکلات مردم موفق باشیم.

کد خبر 793659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.