دستگاه‌های اجرایی کردستان سفارشات چاپی خود را در داخل استان انجام دهند

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: بخشی از دستگاه‌های اجرایی سطح استان کردستان سفارشات چاپی خود را در خارج از استان انجام می‌دهند که تقاضا می‌کنیم این رویه تغییر کند و سفارشات چاپ را در داخل استان انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عیسی فلاحی امروز _چهارشنبه چهارم مهر_ در هفتمین جشنواره صنعت چاپ و تجلیل از فعالان حوزه چاپ و نشر استان کردستان اظهار کرد: توسعه فرهنگی نیازمند زیرساخت‌های مختلفی است که صنعت چاپ از مهمترین زیر ساخت‌های توسعه فرهنگی هر شهر و کشور است.

وی با اشاره به اینکه اهالی صنعت چاپ استان کردستان با وجود مشکلات زیاد از زحمتکشان عرصه فرهنگی هستند، افزود: طی چند سال اخیر مشکلات زیادی در این عرصه وجود داشته از جمله شیوع کرونا و گرانی ماشین آلات صنعت چاپ و تورم موجبات رکود در این عرصه شده است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: همراهی و یکدلی مابین صنعت چاپ دچار مشکلاتی شده است و ما هر ساله برای این روز جشنواره برگزار کرده‌ایم که هدف ایجاد همدلی و طرح مشکلات این عرصه بوده است.

فلاحی تصریح کرد: کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی در عرصه صنعت چاپ برگزار شده است اما متاسفانه از سوی اهالی صنعت چاپ استان از آن استقبال نشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۴ چاپخانه در عرصه چاپ افست و دیجیتال در سطح استان فعال هستند اما بخشی از دستگاه‌های اجرایی سطح استان سفارشات چاپی خود را در خارج از استان انجام می‌دهند که از این تریبون تقاضا می‌کنم این رویه تغییر کند و سفارشات چاپ را در داخل استان انجام دهند.

صنعت چاپ از صنایع مظلوم است

شهاب ناصری، رئیس اتحادیه چاپ و نشر و عکاسان شهر سنندج نیز در این مراسم گفت: تلاش‌های زیادی برای ساماندهی صنعت چاپ مرکز استان صورت گرفته است اما صنعت چاپ، صنعتی مظلوم است و در زمینه چاپ کتاب، فضای دیجیتال لطمات سختی بر بدنه چاپ به ویژه چاپ کتاب وارد کرده است.

وی عنوان کرد: از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تقاضامندیم در جلسات شورای اداری استان بر سفارش چاپی دستگاه‌های اجرایی در داخل استان تاکید کند.

کد خبر 793610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.