دستگیری فرد تولیدکننده محتوای مبتذل با تکنیک هوش مصنوعی در بوشهر

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری مجرمی که با استفاده از نوعی تکنیک نرم‌افزاری هوش مصنوعی اقدام به تولید محتواهای مبتذل می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، مهدی قاسمی امروز _چهارشنبه چهارم شهریور _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردی، محتواهای غیراخلاقی را به صورت گسترده در صفحات اینستاگرامی با هویت‌های غیرواقعی منتشر کرده است.

وی افزود: در پایش شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا استان با هدف تقویت سالم‌سازی فضای مجازی، چندین صفحه اینستاگرامی را با هویت‌هایی از جمله مادر، دختر و پسر که ادعا می‌کردند اهل یک خانواده هستند و اقدام به انتشار ویدیوها و تصاویر متعدد مبتذل و نیمه برهنه به صورت گسترده در چندماه متوالی کرده بودند و خود را اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های بوشهر معرفی می‌کردند، مشاهده شد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر ادامه داد: در بررسی‌های فنی و بهره‌گیری از آزمایشگاه فارنزیک پلیس فتا، مشخص شد که تمام محتواهای غیراخلاقی انتشار یافته توسط این صفحات، با استفاده از تکنیک نرم‌افزاری جعل عمیق و بخشی از هوش مصنوعی با ترکیب تصاویر و محتواهای متفاوت تولید شده و ظن غیر واقعی بودن هویت ادعایی ادمین صفحات اینستاگرامی نیز تقویت شد.

قاسمی اضافه کرد: با جست‌وجوی تخصصی شبانه‌روزی افسران سایبری پلیس فتا مشخص شد که تمام صفحات مجرمانه انتشار دهنده این محتواهای جعلی، توسط یک نفر مدیریت می‌شود و هویت و آدرس نامبرده نیز استخراج و شناسایی شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی قضایی، فرد مجرم که مردی میانسال بود طی یک عملیات غافلگیرانه در محل سکونتش در شهر بوشهر دستگیر و به همراه تجهیزات دیجیتال و رایانه‌ای به‌کارگیری شده در ارتکاب جرم، به پلیس فتا استان تحویل شد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده در اعترافاتش هدف خود از ارتکاب این جرائم، جذب دنبال کننده و در تعاقب درآمدزایی کاذب اعلام کرده است، تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌شود مراقب این ترفندهای مجرمان در تولید محتواهای دروغین باشند و فریب آن‌ها را نخورند چراکه ممکن است در تولید اخبار جعلی یا انواع کلاهبرداری از این تکنیک‌های نرم‌افزاری هوش مصنوعی استفاده شود.

کد خبر 793499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.