آیا امکان طرح مجدد استعفای «حسین‌زاده» وجود دارد؟

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره اینکه آیا امکان طرح مجدد استعفای عبدالکریم حسین‌زاده از نمایندگی مجلس شورای اسلامی وجود دارد یا خیر، به ارائه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با استعفای عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده نقده و اشنویه مخالفت کردند؛ حسین‌زاده قرار بود معاون رئیس‌جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق کشور شود.

احمد نادری، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار کرد: در جلسه علنی امروز موضوع استعفای  عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده نقده و اشنویه مطرح شد که قرار بود به عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور باشد؛ مجلس شورای اسلامی با این استعفا مخالفت کرد و اینگونه تصمیم گرفت که وی در مجلس بماند و  از خدماتش استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به مخالفت مجلس شورای اسلامی با استعفای  حسین‌زاده، ایشان به‌عنوان نماینده مجلس خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان طرح مجدد استعفای حسین‌زاده وجود دارد، گفت: ماده ۹۲ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در این باره مسکوت است که آیا ایشان می‌توانند دوباره استعفا را به جریان بیندازد یا اینکه در صورت ارائه نامه جدیدی از سوی رئیس‌جمهور امکان طرح مجدد استعفا است یا خیر؟

نادری ادامه داد: با توجه به اینکه در تاریخ مجلس شورای اسلامی این اتفاق رخ نداده که رئیس‌جمهور دو بار نامه دهد یا  استعفا دوبار مطرح شود، آیین‌نامه در این خصوص مسکوت است و شاید در آینده  نسبت به اصلاح آیین‌نامه اقدام کنیم ، اما به هرحال اگر تقاضای استعفا مجدد با نامه جدید رئیس‌جمهور مطرح شود، تفسیر با هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و بر اساس نظر کارشناسی معاونت قوانین است؛ ما منتظر نظر دولت هستیم تا بعد از آن در این باره تصمیم‌گیری شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 793437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.