دانش‌بنیان‌ها یک محصول فناورانه برای درمان ناباروری مردان ساختند

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از ساخت تراشه جداسازی اسپرم به‌منظور افزایش باروری در مردان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید حسینی در با اشاره به ساخت تراشه جداسازی اسپرم درباره کاربرد آن اظهار کرد: این محصول دانش‌بنیان برای درمان ناباروری مردان کاربرد دارد.

وی درباره کارکرد این محصول فناورانه افزود: اسپرم‌های سالم از لحاظ حرکت، سرعت و کیفیت بالای فیلتر این محصول قرار می‌گیرد و سپس جنین‌شناس، اسپرم‌های سالم را با تخمک لقاح می‌دهد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان در ادامه خاطرنشان کرد: تراشه جداسازی اسپرم به وسیله تابش اشعه گاما استریل شده و آزمون های اندوتوکسین، آزمون استریلیتی و آزمون جنین موش را گذرانده است.

حسینی با بیان این مطلب که باروری مردان با همین روش تا۵۰ درصد افزایش یافته است، افزود: این محصول نیاز به هیچ‌گونه ماشین‌آلات صنعتی برای ساخت ندارد.

وی با اعلام اینکه سالانه ۱۰۰ هزار تراشه تولید می کنیم، تصریح کرد: این محصول فناورانه در ۱۵ مرکز در کشور در حال استفاده است و درخواست‌ها برای آن روزبه‌روز در حال افزایش است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان این مطلب که در این محصول از فناوری ریزسیال استفاده شده است، افزود: نخستین کشوری که موفق به ساخت این محصول شده، آمریکا است و ایران دومین کشور سازنده این محصول به‌شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: قیمت این محصول نسبت به نمونه آمریکایی آن در ایران یک‌هجدهم است. قیمت خارجی این محصول ۳۰۰ دلار و در ایران حدود یک‌ میلیون‌ تومان به فروش می‌رسد.

منبع: مهر

کد خبر 793404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.