نبازترین پرسپولیسِ تاریخ مقابل استقلال

تیم فوتبال پرسپولیس در ۱۶ جدال متوالی مقابل استقلال در جریان بازی شکست‌ناپذیر بوده است و هر دو تیم امروز به‌دنبال رقم زدن رکوردی به‌سود خود خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال عصر امروز _چهارشنبه چهارم مهر_ در چارچوب هفته ششم از بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران موسوم به جام خلیج‌فارس از ساعت ۱۹:۰۰ در ورزشگاه امام‌خمینی (ره) اراک مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت و صدوچهارمین دربی پایتخت را با حضور هشت هزار تماشاگر انجام خواهند داد.

آخرین پیروزی تیم فوتبال استقلال در دربی پایتخت به جریان بازی در روز دروازدهم بهمن‌ ۱۳۹۶ برمی‌گردد، جدالی‌ که این تیم توانست در آن با تک‌گل وریا غفوری از سد پرسپولیس عبور کند و از آن‌زمان تاکنون استقلال در جریان بازی نتوانسته است پیروزی دیگری کسب کند و هواداران این تیم در حسرت یک برد دیگر هستند.

نبازترین پرسپولیسِ تاریخ مقابل استقلال

ناکامی‌های اخیر فشار زیادی را روی تیم  به‌ویژه جواد نکونام، سرمربی آبی‌های پایتخت وارد کرده است. پیروزی  استقلال در دربی پایتخت می‌تواند نقطه عطفی برای نکونام باشد، زیرا این پیروزی به احتمال زیاد جایگاه وی را مستحکم‌تر خواهد کرد و آرامش را به تیم فوتبال استقلال تهران بازخواهدگرداند.

همچنین آخرین‌مرتبه در دور رفت فصل یازدهم لیگ‌برتر فوتبال بود که در هفته هفتم استقلال با گل‌های فرهاد مجیدی و مجتبی جباری با نتیجه دو بر صفر از سد پرسپولیس حمید استیلی گذشت که آن بازی  بیست‌وپنجم شهریور ۱۳۹۰ برگزار شد.

نبازترین پرسپولیسِ تاریخ مقابل استقلال

از آن بازی تاکنون، تیم فوتبال استقلال هرگز در بازی‌های دور رفت لیگ‌برتر موفق به شکست دادن پرسپولیس نشده و تنها سه پیروزی برای قرمزها ثبت شده و ۹ تساوی هم به‌دست آمده است.

تیم فوتبال استقلال تهران از آذر ۱۳۹۰ که در جام‌حذفی با نتیجه سه بر صفر در برابر پرسپولیس برنده شد، ۲۷ بار برابر پرسپولیس بازی کرد و در این مدت تنها دو بار توانست برنده مصاف‌های درون میدان در طول ۹۰ دقیقه مقابل سرخ‌های پایتخت باشد.

نبازترین پرسپولیسِ تاریخ مقابل استقلال

در این مدت آن‌ها ۱۱ بار برابر پرسپولیس بازنده شدند و دو مرتبه‌ای که در ضربات‌ پنالتیِ رقابت‌های جام‌حذفی برنده شدند در آمار بازی‌های دو تیم به عنوان برد، حساب نخواهد شد چون بازی در طول ۹۰ دقیقه مساوی به پایان رسیده است و بدترین دوران تاریخ استقلال در دربی تهران محسوب می‌شود.

جواد نکونام در استقلال سال گذشته برابر هر دو مربی پرسپولیس یعنی یحیی گل‌محمدی دور رفت و اوسمار ویرای دور برگشت بدون باخت ماند و دو مساوی گرفت، اما در همین مدت، دوران بی‌شکستی تیم فوتبال پرسپولیس برابر استقلال به هفت سال رسید. لازم به‌ ذکر است تیم فوتبال استقلال طی ۱۳ سال تنها دو بار در بهمن‌ ۱۳۹۵ و اسفند ۱۳۹۶ با علیرضا منصوریان و سپس وینفرد شفر مقابل تیم فوتبال پرسپولیس برنده شده است.

نبازترین پرسپولیسِ تاریخ مقابل استقلال

کد خبر 793386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.