بررسی و کنترل نمای ۲۰۰۰ ساختمان در شهر اصفهان

رئیس کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان گفت: تاکنون نمای حدود ۲۰۰۰ ساختمان در سطح مناطق پانزده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر بررسی و کنترل شده که این اقدام در تاریخ فعالیت شهرداری اصفهان بی‌نظیر بوده است.

مسعود ثرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری از سال ۱۳۸۹ بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار کرد: این کارگروه براساس دستورالعمل اجرایی شورای اسلامی شهر مصوب سال ۱۳۸۹ و طرح تفصیلی مصوبه سال ۱۳۹۰ شکل گرفت، همچنین دستورالعمل اجرایی وزارت کشور در سال ۱۳۹۹ و اصلاحیه آن در سال ۱۴۰۲ به کار این کارگروه انسجام بیشتری بخشید.

وی با اشاره به اینکه جلسات رسمی این کارگروه از سال ۱۳۹۲ آغاز و تاکنون ۲۹۷ جلسه برگزار شده است، افزود: از این میان ۲۰ جلسه در سال ۱۳۹۹ و ۲۰ جلسه دیگر در سال ۱۴۰۰ به‌دلیل شیوع کرونا به‌صورت مجازی برگزار شد.

رئیس کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: این کارگروه تاکنون ۱۸۵۹ طرح را بررسی کرده و در راستای اهداف خود، اقدام به بسط و گسترش فرهنگ طراحی معماری مطلوب ایرانی-اصفهانی، پاسخگویی سریع به شهروندان، و آموزش اصول و مبانی معماری و شهرسازی داشته است.

ثرایی ادامه داد: ۷۰ عضو در این کارگروه به‌صورت پیوسته یا منفصل حضور داشته‌اند و در پیشبرد فعالیت‌های آن نقش مؤثری ایفا کرده‌اند، همچنین این کارگروه در ۲۰ شهر و مرکز استان کارگاه‌های آموزشی حضوری و مجازی برگزار کرده است.

وی عنوان کرد: مواردی که در این کارگروه مطرح می‌شود شامل محور تاریخی فرهنگی محور رودخانه، ساختمان‌های عمومی و خدماتی دولتی نظیر بانک‌ها، ساختمان‌هایی با زیربنای ۵۰۰۰ متر مربع و بیشتر، ساختمان‌هایی با ارتفاع ۶ طبقه و بالاتر و ساختمان‌های مجاور گذرهای ۲۴ متر و بیشتر است.

رئیس کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان بیان کرد: تاکنون نمای نزدیک به ۲۰۰۰ ساختمان در سطح مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان بررسی و کنترل شده است که این اقدام در تاریخ فعالیت شهرداری اصفهان بی‌نظیر بوده است.

ثرایی افزود: چشم‌انداز این کارگروه شامل کاهش تخلفات اجرایی نما، افزایش دانش و آگاهی طراحان نما، و هماهنگی و همکاری کارفرمایان با طراحان و مدیریت شهری به‌منظور ایجاد منظر شهری مطلوب برای شهر اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه ۲۹۷ کارگروه تخصصی، علاوه بر بررسی طرح‌های نما، از ۱۴ عضو فعال این کارگروه با حضور معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تقدیر و تجلیل به‌عمل آمد.

کد خبر 793339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.