از کسب نشان طلای مسابقات اختراعات جهان تا نام گرفتن زارع به‌عنوان محبوب‌ترین کشتی‌گیر دنیا

ایمنا از کسب نشان طلای مسابقات اختراعات جهان به دست دانشجوی گلپایگانی، برگزاری بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست، نام گرفتن امیرحسین زارع به‌عنوان محبوب‌ترین کشتی‌گیر جهان و دستگاه خودپرداز میوه‌ای در اصفهان که نمونه مشابه جهانی ندارد در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ کسب نشان طلای مسابقات اختراعات جهان به دست دانشجوی گلپایگانی می‌رویم، در ادامه نیز برگزاری بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست مطرح شده است، همچنین نام گرفتن امیرحسین زارع به‌عنوان محبوب‌ترین کشتی‌گیر جهان و دستگاه خودپرداز میوه‌ای در اصفهان که نمونه مشابه جهانی ندارد، نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

از کسب نشان طلای مسابقات اختراعات جهان تا نام گرفتن زارع به عنوان محبوب‌ترین کشتی‌گیر دنیا

دانشجوی گلپایگانی نشان طلای مسابقات اختراعات جهان را از آن خود کرد

مریم جمالی، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی صنایع دانشگاه پیام‌نور مرکز گلپایگان موفق به کسب نشان طلای جهانی مسابقات اختراعات فدراسیون جهان IFIA (مستقر در ژنو سوئیس) شد.

این دانشجوی گلپایگانی با اختراعی در حوزه مهندسی پزشکی برای درمان بیماری‌های خاص حرکتی این نشان را به دست آورد.

چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی اختراعات و نوآوری‌ها ویژه اعضای عضو فدراسیون بین‌المللی مخترعان IFIA، ژوئیه تا آگوست سال ۲۰۲۴ برخط برگزار شد.

کمیته اجرایی فدراسیون جهانی اختراعات (IFIA) در پایان هر سال طرح‌هایی که شامل موارد نوآوری در اختراع، اقدام متفکرانه و منفعت برای بشریت باشد انتخاب و به آن‌ها لقب مخترع (Inv) و عضویت در فدراسیون جهانی اختراعات (IFIA) را اعطا می‌کند، مسابقات بین‌المللی و تخصصی اختراعات کشور سوئیس هر سال زیر نظر و حمایت مستقیم دولت فدرال سوئیس و شهردار ژنو با حمایت سازمان مالکیت فکری ملل متحد WIPO، حمایت فدراسیون جهانی مخترعان IFIA، سازمان‌های علمی و تحقیقاتی و مراکز مرتبط با مخترعان و وزارتخانه‌های علوم، آموزش و تحقیقات بیش از ۴۵ کشور برگزار می‌شود.

بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست برگزار می‌شود

بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست برگزار می‌شود

بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست با هدف افزایش سطح دانش و آگاهی عمومی درباره مسائل زیست محیطی، ایجاد فضایی برای تبادل دانش و تجربیات میان کارشناسان، متخصصان و فعالان حوزه محیط‌زیست، معرفی و تشویق به‌کارگیری راهکارهای نوآورانه و فناوری‌های پیشرفته درجهت کاهش مصرف سوخت، انرژی و حفظ منابع طبیعی، تقویت ارتباط و همکاری میان نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه محیط‌زیست و انرژی، ترویج مفاهیم پایداری و مسئولیت اجتماعی در میان عموم مردم و تشویق به رفتارهای سازگار با محیط‌زیست برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه با محوریت «محیط زیست اقتصادی، اقتصاد محیط زیستی» در روزهای بیست‌ونهم آبان تا دوم آذر ۱۴۰۳ توسط شرکت ایده تجارت هرمس و مجوز سازمان توسعه تجارت ایران در نمایشگاه شهر آفتاب تهران برگزار خواهد شد.

صنایع، معادن، پتروشیمی‌ها، سازمان و نهادهای مرتبط، سمن‌ها و سایر گروه‌های متقاضی شرکت در این نمایشگاه می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی www.Envirex.ir یا شماره تماس ۰۹۱۷۳۰۸۳۹۲۶ نسبت به پیش ثبت‌نام اقدام کنند.

کشتی آزاد ,

امیرحسین زارع محبوب‌ترین کشتی‌گیر جهان شد

امیرحسین زارع که همراه با عبدالرشید سعدالله‌یف روس به فینال نظرسنجی محبوب‌ترین ستاره‌های عنوان‌دار المپیکی راه پیدا کرده بود، با حمایت طرفداران کشتی ایران، او را پشت سر گذاشته و صدرنشین فهرست ستاره‌ها شد.

تا پیش از این اینستاگرام UWW برای جذب مخاطب بیشتر سراغ رویارویی‌های حسن یزدانی و دیوید تیلور می‌رفت که به نظر می‌رسد فالوئر جمع کردن از طریق این سوژه برای اتحادیه جهانی به آخر خط رسیده، چراکه تیلور در انتخابی المپیک به آرون بروکس باخت و یزدانی هم هرچند بعد از جراحی کتف خودش را به المپیک رساند، اما نتوانست در غیاب دیوید تیلور قهرمان ۸۶ کیلوگرم شده و بار دیگر هم کتفش را جراحی کرد.

دستگاه خودپرداز میوه‌ای که در اصفهان نصب شد نمونه مشابه در جهان ندارد

دستگاه خودپرداز میوه‌ای که در اصفهان نصب شد، نمونه مشابه در جهان ندارد

نخستین دستگاه خودپرداز میوه برای نخستین بار در ایران، در میدان آزادی شهر اصفهان راه‌اندازی شده است، این دستگاه امکان خرید میوه‌های بسته‌بندی‌شده با کیفیت بالا را برای شهروندان فراهم می‌کند، همچنین به گفته مسئولان شهری دومین دستگاه نیز به‌زودی در میدان بزرگمهر این کلان شهر نصب خواهد شد.

این ابتکار توسط یک شرکت دانش‌بنیان به‌منظور تسهیل دسترسی به میوه‌های تازه و کاهش واسطه‌ها انجام شده است؛ این دستگاه خودپرداز به شکلی طراحی شده که به جای پول نقد، میوه تحویل می‌دهد و مردم می‌توانند با استفاده از کارت‌های بانکی خود، انواع میوه‌های فصل را انتخاب و به‌صورت خودکار تحویل بگیرند.

این خودپرداز میوه به‌عنوان یک راهکار جدید و نوآورانه در حوزه فروش محصولات کشاورزی نیز مطرح شده است؛ این ابتکار می‌تواند به کاهش ضایعات میوه و افزایش دسترسی عمومی به محصولات تازه کمک کند، علاوه‌بر این چنین طرح‌هایی می‌توانند به کشاورزان و تولیدکنندگان محلی نیز یاری رساند تا محصولات خود را به شیوه‌های نوین و سریع‌تری به دست مصرف‌کنندگان برسانند.‌

همانطور که اشاره شد طرح خودپرداز میوه در اصفهان با هدف دسترسی آسان و بدون واسطه به میوه‌های تازه و باکیفیت، مزایایی همچون کاهش هزینه‌ها و نوآوری در فروش دارد، با این حال موفقیت آن به استقبال عمومی، نگهداری مناسب دستگاه‌ها و رقابت با بازارهای سنتی بستگی دارد؛ چالش‌هایی همچون اعتمادسازی مردم و کیفیت مداوم محصولات می‌تواند تأثیرگذار باشد، اگر این مشکلات مدیریت نشود، احتمال شکست طرح وجود دارد.

کد خبر 793245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.