پروازهای عمره از هفته آینده به فرودگاه جده منتقل می‌شود

در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج به انتقال پروازهای عمره از فرودگاه مدینه به فرودگاه جده اشاره شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامرضا رضایی در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ظرف دو هفته آینده با افزایش پروازها، روزانه یک هزار و ۶۰ عمره‌گزار به سرزمین وحی اعزام خواهند شد، اظهار کرد: در حال حاضر تا پایان عملیات عمره در ماه شوال برای اعزام ۱۷۰ هزار عمره‌گزار به سرزمین وحی برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه از هفته آینده همه پروازها از ۱۶ ایستگاه پروازی در داخل کشور به مقصد فرودگاه جده انجام خواهد شد، افزود: در تلاش هستیم که با افزایش ظرفیت پروازی اعزام متقاضیان نیز در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان بیشتر شود.

در ادامه این نشست سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت روند عملیات عمره را عادی و مطلوب توصیف و اظهار کرد: ظرفیت پروازی از ۱۷ مهر از روزانه دو به چهار پرواز افزایش خواهد یافت.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت هم بر لزوم برنامه‌ریزی برای اطلاع‌رسانی بهتر و بیشتر به متقاضیان تأکید کرد و از رسانه‌ها خواست که در بازگشت زائران کاروان‌های نخست عمره‌گزار تولید گزارش‌های مردمی برای اطلاع‌رسانی مردمی وضعیت سفر را مورد توجه قرار دهند.

این جلسه با گزارش مهران فرشید مدیر کل طرح و برنامه، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی و کارشناس این حوزه در خصوص برنامه‌ریزی برای سفر حج با رویکرد بهینه‌سازی و برنامه‌ریزی یکپارچه در حوزه‌های پرواز، اسکان و کاروان‌بندی ادامه یافت و به مزیت‌ها آن در صورت تکمیل شدن این زنجیره اشاره شد.

‌در ادامه نیز حجت‌الاسلام رکن‌الدینی برخی از آسیب‌های فرهنگی در حج ۱۴۰۳ را برشمرد و نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت هم توصیه‌هایی برای بهبود این روند ارائه کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری نیز با اشاره به اینکه بررسی آسیب‌های حج از همان موسم حج در جلسات مکه و مدینه آغاز شد، اظهار داشت: برای رفع این آسیب‌ها باید راهکار مناسب اندیشید. برای برخی موارد که در رایزنی با کشور میزبان قابل حل است باید تدبیر کرد و برای برخی دیگر از جمله هواپیمایی و طولانی بودن ماندگاری زائر در عربستان و… هم قبل از فرارسیدن موسم با برگزاری جلسات کارشناسی درصدد رفع آن بود.

کد خبر 793244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.