تمام تلاش‌ها برای بهبود وضعیت راه‌ها و عوامل انسانی بکار گرفته شود

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در شرایط کنونی، امیدی به بهبود وضعیت وسایل نقلیه نداریم، بنابراین باید تمام تلاش خود را بر بهبود وضعیت راه‌ها و عوامل انسانی قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، سردار سیدتیمور حسینی صبح امروز _سه‌شنبه سوم مهر_ در شورای راهبری تصادفات استان مرکزی در اراک اظهار کرد: در صورتی که این دو مقوله به خوبی توسعه یابد و مدیریت شود، می‌توان امیدوار بود که در آینده موفقیت‌های خوبی کسب خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۴۵ نفر در حوادث رانندگی در نقاط مختلف کشور در سال گذشته جان باختند، افزود: باوجود تلاش‌های انجام شده در کشور، اما همچنان در موضوع تصادفات تا نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی وجود دارد.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: در شرایط کنونی، امیدی به بهبود وضعیت وسایل نقلیه نداریم، بنابراین باید تمام تلاش خود را بر بهبود وضعیت راه‌ها و عوامل انسانی قرار دهیم.

حسینی اضافه کرد: کشور ایران ۱.۳ درصد جمعیت جهان را دارد و عدد منطقی جان‌باختگان تصادفات نسبت به جمعیت باید ۱۴ هزار نفر باشد.

وی گفت: هر چه آمارها از این رقم بالاتر باشد، بیانگر این است که نتوانستیم در مهار تصادفات و ترافیک و کنترل تصادفات کار مثبت و مؤثری انجام دهیم.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه تصادفات و ترافیک یک مقوله چند وجهی است، افزود: مؤلفه‌های فراوانی در این فرآیند نقش دارند، در این زمینه با کار بخشی و کار انفرادی نمی‌توان امیدوار بود موفقیت‌های زیادی به دست آید، بلکه باید با کار فرابخشی و جمعی و با یک راهبرد مشخص به این مسئله پرداخته شود.

حسینی ادامه داد: به زودی نسبت به رفع بخشی از نیازهای استان مرکزی در حوزه تجهیزات، خودرو و نیروی انسانی اقدام خواهد شد.

وی اظهار کرد: باید چتر کنترلی خود را روز به روز گسترده و تلاش شود که رفتار رانندگان را کنترل کنیم و به هر شکلی که امکان پذیر است باید راندمان کاری نیروهای انسانی این حوزه مانند شهرداری، پلیس و بخش درمان افزایش یابد.

رئیس پلیس راهور فرا جا با بیان اینکه برون سپاری مأموریت‌های نظامی و انتظامی نیازمند کسب مجوز از ستاد کل است گفت: این اقدام در دست پیگیری است و امید می‌رود آغاز به کار مؤسسات در قالب بخش خصوصی امسال انجام شود.

حسینی افزود: بخشی از مأموریت‌ها جزو وظایف ذاتی پلیس است که نباید از آنها عبور کنیم، باید سامانه‌های هوشمند را توسعه دهیم و عملکرد سامانه‌های موجود افزایش یابد.

وی ادامه داد: یک امر کاملاً پذیرفته شده در دنیا وجود دارد که اگر بخواهیم از تخلف پیشگیری کنیم باید هزینه‌های جرم را افزایش دهیم اما مهمتر از بالا بردن هزینه جرم، حتمیت و قطعیت مجازات است.

رئیس پلیس راهور فرا جا اظهار کرد: با اجبار و تشویق نمی‌توان در کاهش شمار تصادفات به نتیجه مطلوب رسید، برای این مهم باید از توان بخش خصوصی بهره‌گیری کرد.

حسینی افزود: در حوزه درون شهری در کل کشور مسائلی وجود دارد، امید می‌رود اعتبارات در حوزه‌های اصلی قرار گیرد تا به زودی عدد تصادفات را با توجه به سهم تصادفات به ۱۴ هزار برسانیم.

وی ادامه داد: در بازه دو ساله می‌توان عدد تصادفات را به زیر ۱۵ هزار نفر رساند و این امکان وجود دارد، عدد تصادفات به زیر ۱۰ هزار نفر کاهش یابد.

رئیس پلیس راهور فرا جا تصریح کرد: برای کاهش آمار تصادفات، طرحی دنبال می‌شود تا بخش عمده وظایف، با برنامه‌ریزی مشخص و به بخش خصوصی واگذار و از توان آن استفاده شود.

ضرورت تأمین اعتبار جاده پرحادثه استان مرکزی

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی هم اظهار کرد: جاده‌های آهنگران - کمیجان و سه راهه خنداب - خنداب دو جاده پرحادثه استان مرکزی است که موضوع ارتقای این دو جاده در ملاقات با وزیر راه و شهرسازی مطرح شد.

وی با اشاره به ضرورت تأمین اعتبار این جاده‌ها ادامه داد: فراخوان آزادراه اراک - راهجرد و دستور تعریض جاده سلفچگان که مطالبه جدی است با سازوکار استانداری و شرکت زیرساخت راه و شهرسازی صورت می‌گیرد.

کد خبر 793182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.