به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت آموزشوپرورش، علیرضا کاظمی در جلسه ترمیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که از سوی شورای عالی آموزش و پرورش و با حضور اعضای آن برگزار شد، ضمن تشریح اقدامات انجام شده در پروژه مهر اظهار کرد: برای رفع مشکلات و چالشهای آموزش و پرورش به صورت منطقهای و نقطهای ورود کردیم.
وی به اقدامات انجام شده در تأمین نیروی انسانی مورد نیاز اشاره کرد و افزود: ۲۶ هزار نیروی خرید خدمات را ساماندهی کردیم تا بخشی از مشکلات نیروی انسانی مرتفع شود، البته اقدامات دیگری هم برای تأمین منابع انسانی مورد نیاز انجام شده است.
به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ بر اساس گزارشهای ارسالی استانها در خصوص پروژه مهر؛ وضعیت استانها سازماندهی شده است و مشکل خاصی وجود ندارد، اما طبیعی است که در هفتههای اول مهر، همچنان سیالیت در جابجایی نیروها وجود داشته باشد، البته بنا شده است تا هفته آخر مهر تمام نقل و انتقالات نهایی شود و پس از آن ثبات در آموزش و پرورش برقرار میشود.
کاظمی بر ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد و ادامه داد: باید در گفتار و عمل، نظام آموزش و پرورش را به اولویت اول حاکمیت تبدیل کرد تا مشکلات این حوزه برطرف شود؛ باید برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت، نقشه راهی تعریف و تدوین کرد.
وی به رویکردهای نظام آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: بنا نداریم کیلومتر آموزش و پرورش را صفر کنیم، بی شک در این مسیر، نقشه راه سند تحول، مهمترین مأموریت آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید معماری نظام تعلیم و تربیت باز طراحی و برنامههای درسی مدارس نیز در کنار آموزشی بودن، مهارتی شود، موفقیت ما در گرو اجرای برنامههای باز طراحی شده در کف مدرسه است.
کاظمی به سه محور برنامههای پیش رو اشاره کرد و افزود: ارتقای کیفیت آموزشی، توسعه عدالت و توسعه مهارتآموزی دانشآموزان از مهمترین محورهای ذکر شده، هستند.
وی عنوان کرد: یکی از سختترین پروژهها، بازگشایی مدارس در مهرماه است از این رو از هم اکنون برای سال آینده به فکر چاپ کتاب، تأمین نیروی انسانی و مهر آینده هستیم تا با کمترین دغدغه برگزار شود.
نظر شما