نمی‌شود دفاع مقدس را دستورالعملی و مناسکی دید

جشن ایثار و مقاومت (آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و کارکنان این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جشن ایثار و مقاومت (آئین گرامیداشت هفته دفاع مقدس) امروز _سه‌شنبه سوم مهر_ با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از هنرمندان و کارکنان این وزارتخانه در حال برگزاری است.

در این مراسم سیدعباس صالحی با اشاره به دو هزار شهید عرصه هنر اظهار داشت: به دفاع مقدس نگاه‌های متفاوتی وجود دارد، یک نگاه می‌تواند نگاه دستورالعملی خاص مرسوم در دستگاه‌ها باشد، یک نگاه دیگر مناسکی است.

وی افزود: هشت سال دوران تاریخی دفاع مقدس برای ما ذخیره ملی و هویتی است. الهام بخش است و آنگونه نیست که در تاریخ مانده باشد. در جریان است و می‌تواند جریان‌ساز باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نگاه رهبری به دفاع مقدس الهام بخش و هویت‌ساز است.

صالحی با تاکید بر این که باید زبان فرهنگ و هنر را زبان بین نسلی قرار داد تا نسل‌های دیگر از آن الهام بگیرند، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس از زوایای مختلف برای ما ذخیره ملی و هویتی و تاریخی است.

وی گفت: یک ملت در یک اتفاق هشت ساله حضور داشت و ما مقاومت‌های زیادی در مقابل هجوم‌های مختلف داشتیم و دفاع‌های ما عمدتاً محلی بوده است. این اولین بار در تاریخ ملت ایران به این شکل اتفاق افتاد و مردم از مناطق مختلف در صحنه حاضر شدند.

حجت‌الاسلام نوید شکوهی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران هم گفت: کارکنان وزارت فرهنگ هم باید ویژه باشند و با تشکر از محمدمهدی اسماعیلی که به گفته کارکنان تحولی در افزایش حقوق‌ها داشتیم، فاضل دانشمندی چون آقای صالحی سکاندار این وزارتخانه شدند که امید است پیگیر حقوق همسان برای کارکنان باشند که ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و فرزندان آنها، گل سرسبد کارکنان هستند.

در این جشن، جمعی از بازیگران پیشکسوت اعم از رضا بنفشه‌خواه، داریوش ارجمند، رضا فیاضی، محمد فیلی، مجید قناد و جلیل فرجاد حضور داشتند.

این خبر در حال تکمیل است...

کد خبر 793033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.