میزان آلودگی هوای تهران؛ سه‌شنبه ۳ مهر/هوای تهران امروز سالم است

شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۸۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _سه‌شنبه سوم مهر_ در ایستگاه باغستان شهریار با شاخص ۱۶۷ و ورامین با شاخص ۱۵۳ در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) است.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۱، بهارستان با شاخص ۱۲۴، پاسداران با شاخص ۱۰۲، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۲۲، چشمه با شاخص ۱۰۸، رباط‌کریم با شاخص ۱۰۳، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۴۵، شهریار با شاخص ۱۱۹، فرمانداری شهرری ۱۰۹، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۲۸ و میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۳۲، در موقعیت هوای ناسالم (نارنجی) است.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۱، امام خمینی با شاخص ۷۲، امام خمینی ۲ با شاخص ۵۲، پارک رازی با شاخص ۵۸، پاکدشت با شاخص ۷۳، پردیس با شاخص ۸۸، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۱، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۹۱، دانشگاه تهران با شاخص ۹۳، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۸، دماوند با شاخص ۶۰ و ژئوفیزیک با شاخص ۸۲ در موقعیت سالم (زرد) است.

قابل توجه است که ایستگاه‌های ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۷۴، سلامت با شاخص ۸۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۹۲، شریف منطقه دو با شاخص ۷۷، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۸۶، شهرداری منطقه دو با شاخص ۶۰، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۹۲، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۶۳، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۳، در شرایط سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب، ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۵، علم و صنعت با شاخص ۶۲، قدس با شاخص ۹۴، لواسانات با شاخص ۷۳، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۹۳، ملارد با شاخص ۹۶ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۱۰۰ بر مدار سالم (زرد) ثبت شده است. ایستگاه پونک با شاخص ۳۵ و سرخه‌حصار با شاخص ۴۲، در موقعیت پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 793024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.