حریفان احتمالی تیم ملی فوتسال ایران در مراحل حذفی جام‌جهانی

تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۴ به‌مصاف مراکش می‌رود و امیدوار به غلبه‌ بر حریف آفریقایی‌اش است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ملی فوتسال ایران و فرانسه عصر روز یکشنبه، یکم مهر در چارچوب بازی سوم مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن مجموعه ورزشی بخارا رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که این بازی با پیروزی پرحرف‌وحدیث یوزان ایرانی به پایان رسید.

بر همین اساس تیم‌ملی فوتسال ایران با پیروزی چهار بر یک مقابل حریف خود به‌عنوان صدرنشین گروه ششم راهی دور حذفی شد و فرانسه با امتیاز کمتر در جایگاه دوم به مرحله یک‌هشتم نهایی رسید. با نتیجه بازی پایانی مرحله گروهی، مراکش حریف ایران و تایلند هم حریف فرانسه شد.

حریفان احتمالی تیم ملی فوتسال ایران در مراحل حذفی جام‌جهانی

تیم ملی فوتسال مراکش، از مدعیان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۴ و ابرقدرت قاره آفریقا، به انتخاب کارشناسان وبگاه معتبر فوتسال پلنت به عنوان بهترین تیم جهان در سال ۲۰۲۳ برگزیده شد و از شیرهای اطلسی به عنوان یکی از بخت‌های فتح جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان یاد می‌شود. آن‌ها تحت مربیگری هیچام دگویک که او نیز در جمع ۱۰ مربی برتر جهان جای گرفته است، در سال ۲۰۲۳ در تورنمنت جام عرب که به میزبانی عربستان برگزار شده بود، به جام قهرمانی دست یافتند.

تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی باید به مصاف تیم دوم گروه پنجم که مراکش است برود و در صورت صعود به جمع هشت تیم پایانی، برنده دیدار برزیل - کاستاریکا را پیش رو خواهد داشت؛ چنانچه ایران بتواند مراکش را شکست دهد و با احتمال پیروزی ۹۰ درصدی برزیل مقابل کاستاریکا، شاهد یک تقابل سخت و جنجالی دیگر میان ایران و برزیل این‌بار در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی خواهیم بود.

حریفان احتمالی تیم ملی فوتسال ایران در مراحل حذفی جام‌جهانی

شاگردان وحید شمسایی علاقه نداشتند که در گروه ششم صدرنشین شوند و از طرفی فرانسه نیز همین میل را داشت که موجب شد حرف‌وحدیث‌های متعددی درباره تقابل ایران و فرانسه به‌وجود بیاید و اکثر اهالی جامعه فوتسال به‌ویژه تیم‌های ملی حاضر در جام‌جهانی، خواهان برخورد با دو تیم شدند، چرا که معتقدند آبروی فوتسال دنیا با نمایش عجیب ایران و فرانسه خدشه‌دار شده است.

از همین‌رو تیم ملی فوتسال ایران به‌صورت ناخواسته در سمت سخت جدول مرحله حذفی قرار گرفت و در صورت پیروزی مقابل مراکش، باید به‌مصاف پرافتخارترین تیم جهان برود و اگر موفق شود برزیل را شکست دهد آن زمان باید در چارچوب نیمه‌نهایی جام‌جهانی در برابر یکی دیگر از مدعیان قهرمانی که اسپانیاست قرار بگیرد.

راه ایران برای تحقق رؤیای دیرینه و صعود به فینال جام‌جهانی بسیار دشوار و پرمانع است و برای رسیدن به دیدار پایانی، باید مراکش، برزیل و اسپانیا که قدرتمندترین تیم‌های قاره‌های آفریقا، آمریکای‌جنوبی و اروپا هستند را شکست دهد تا در فینال، با پرتغال یا آرژانتین و شاید هم فرانسه که سمت دیگر جدول هستند روبه‌رو شود.

حریفان احتمالی تیم ملی فوتسال ایران در مراحل حذفی جام‌جهانی

کد خبر 792970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.