کلیدواژه‌ای به‌ نام «اعتماد» جان تازه گرفت

کوبل‌ داوری اصفهانی بازی ذوب‌آهن و سپاهان در هفته پنجم لیگ‌برتر فوتبال را به بی‌نقص‌ترین شکل‌ ممکن مدیریت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و سپاهان در چارچوب هفته پنجم از فصل بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران روز یکشنبه، یکم مهر از ساعت ۱۹:۰۰ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان دربی نصف‌جهان را برگزار کردند که این جدال با تساوی یک بر یک و تقسیم امتیازات بین نمایندگان دیار زاینده‌رود به پایان رسید.

قضاوت این بازی را احمد محمدی به‌عنوان داور وسط برعهده داشت، مهدی شفیعی و رضا حیدری نیز کمک‌داوران بازی همچنین محمدرضا تارخ از فارس داور چهارم این دیدار بودند. با توجه به اینکه در این بازی سیستم VAR وجود داشت، موعود بنیادی‌فرد و سیدعلی‌اصغر مؤمنی داوران VAR بودند و ناظر داوری نیز سیداحمد صالحی از اصفهان بود.

کلیدواژه‌ای به‌نام «اعتماد» جان تازه گرفت

این برای دومین‌بار در تاریخ فوتبال نصف‌جهان بود که داوران دربی از اصفهان انتخاب شد؛ سال گذشته نیز برای نخستین‌بار احمد محمدی دربی اصفهانی‌ها را قضاوت کرد و بدون مبالغه در بازی هفته جاری دو تیم فوتبال ذوب‌آهن و سپاهان یکی از بهترین قضاوت‌های فصل را از خود به‌نمایش گذاشت تا هیچ‌یک از دو تیم از داوری گله نکرده و از اتفاقات درون زمین رضایت داشته باشند.

احمد محمدی در صحنه گل تیم فوتبال سپاهان اصفهان که توسط آریا یوسفی به‌ثمر رسید، کیفیت و تبحر بالای خود در قضاوت و اشرافیت بر بازی را به معرض نمایش گذاشت؛ جایی که در میانه زمین یک برخورد صورت گرفت و بازیکن ذوب‌آهن با ناراحتی نقش‌بر زمین شد اما به‌درستی آوانتاژ داد تا موقعیت ادامه پیدا کند و سپاهان روی همان توپ به گل رسید.

کلیدواژه‌ای به‌نام «اعتماد» جان تازه گرفت

صحت تصمیم احمد محمدی چند دقیقه بعد مشخص شد که پس از بررسی صحنه مشکوک توسط داوران در اتاق VAR که پیش از گل در میانه میدان اتفاق افتاد، گل صحیح اعلام شد و آن‌جا بود که جرئت و دقت داور اصفهانی بر همگان مشخص شد و کارشناسان داوری هم تصمیمات درست وی و کمک‌هایش را تأیید کردند.

در هفتادوچهارمین دربی اصفهان نیز کوبل و مسئول برگزاری این دیدار متشکل از داوران و عوامل بومی استان بود. امین غدیری و مجتبی شجاعی دو داور اصفهانی، به‌عنوان کمک‌های احمد محمدی در ترکیب تیم داوری دربی شهر خود بودند، همچنین احمد صالحی، رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان نیز به عنوان ناظر داوری در این دیدار حاضر بود.

کلیدواژه‌ای به‌نام «اعتماد» جان تازه گرفت

عباس عابدی، ریاست کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان اصفهان نیز به عنوان ناظر ویژه کمیته‌انضباطی روند برگزاری دربی اصفهانی را زیر نظر داشت و خمیه‌کبود که اصالت کاشانی دارد نیز به‌عنوان نماینده سازمان لیگ امر مهم برگزاری این دیدار را در کنار عوامل هیئت فوتبال استان برعهده داشت.

شاید صرف‌نظر از نتیجه دربی هفتادوپنجم اصفهان که با تساوی یک بر یک خاتمه یافت، انتخاب کوبل داوری اصفهانی برای شهرآورد نصف‌جهان، ویژه‌ترین اتفاق دربی ۷۵ بود که برای دومین فصل پیاپی توسط کمیته داوران فدراسیون فوتبال رقم خورد و نویدبخش حضور پررنگ‌تر داوران اصفهانی در بازی‌های مهم لیگ‌برتر فوتبال ایران خواهد بود.

کلیدواژه‌ای به‌نام «اعتماد» جان تازه گرفت

اعتماد به داوران اصفهانی برای یک بازی تمام‌اصفهانی به‌طور قطع به داوران تازه‌کار انگیزه بالایی می‌دهد که بتوانند در آینده حضور قاطعانه و درخشانی در بازی‌های مهم داشته باشند و تا حدی سوت‌های بی‌طرفانه و درست بزنند که کمیته داوران فدراسیون فوتبال را مجاب کنند از آن‌ها در همه بازی‌های تأثیرگذار و مهم استفاده کنند و به آن‌ها میدان دهند.

کد خبر 792944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.