ثبت ۱۳۶ زمین‌لرزه در بازه زمانی یک هفته‌ای / ۸ استان از لرزه مصون ماندند

از بیست‌وچهارم تا سی‌ام شهریور، ۱۳۶ زمین‌لرزه به ثبت رسیده است که از زمین‌لرزه‌های رخ‌داده طی بازه زمانی مذکور، بیشترین تعداد مربوط به خراسان رضوی با ۱۹ زمین‌لرزه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اطلاعات ثبت شده در مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از زمین‌لرزه‌های رخ داده در سطح کشور، در بازه زمانی بیست‌وچهارم تا سی‌ام شهریور، ۱۴۵ زمین‌لرزه به وقوع پیوسته است.

در این بازه زمانی، ۱۳۶ زمین‌لرزه با محدوده بزرگی کمتر از سه ریشتر، هفت زمین‌لرزه با محدوده بزرگی بین سه تا چهار ریشتر و دو زمین‌لرزه با محدوده بزرگی چهار تا پنج ریشتر رخ داده است.

در طول هفته مذکور و بر اساس تفکیک بزرگی زمین‌لرزه‌ها، منطقه ساغند در استان یزد با رخداد ۹ زمین‌لرزه، لرزه‌خیزترین منطقه کشور به‌شمار می‌رود.

در مدت زمان مذکور، دو زمین‌لرزه در آذربایجان غربی، شش زمین‌لرزه در اصفهان، یک زمین‌لرزه در البرز، یک زمین‌لرزه در ایلام، چهار زمین‌لرزه در بوشهر، چهار زمین‌لرزه در تهران، پنج زمین‌لرزه در چهارمحال‌وبختیاری، ۱۹ زمین‌لرزه در خراسان رضوی، ۱۱ زمین‌لرزه در خراسان شمالی و پنج زمین‌لرزه در خراسان جنوبی به وقوع پیوسته است.

بر اساس این گزارش، ۱۰ زمین‌لرزه در خوزستان، شش زمین‌لرزه در سمنان، شش زمین‌لرزه در فارس، یک زمین‌لرزه در قزوین، یک زمین‌لرزه در کردستان، ۱۱ زمین‌لرزه در کرمان، هفت زمین‌لرزه در کرمانشاه، چهار زمین‌لرزه در کهگیلویه و بویراحمد، شش زمین‌لرزه در گلستان، ۹ زمین‌لرزه در مازندران، سه زمین‌لرزه در مرکزی، پنج زمین‌لرزه در هرمزگان و ۱۰ زمین‌لرزه در یزد طی مدت زمانی مذکور به ثبت رسیده است.

در این بازه زمانی تحت بررسی، در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، سیستان و بلوچستان، قم، گیلان، لرستان و همدان هیچ زمین‌لرزه‌ای به ثبت نرسیده است.

از زمین‌لرزه‌های رخ‌داده طی بازه زمانی مذکور، بیشترین تعداد مربوط به خراسان رضوی با ۱۹ زمین‌لرزه بوده است.

زمین‌لرزه شاخص هفته تحت بررسی، روز جمعه، سی‌ام شهریور ساعت ۲۳:۴۶:۳۲ با بزرگی ۴.۲ ریشتر در فاریاب استان کرمان به ثبت رسیده است.

کد خبر 792932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.