۸۰۰ متر جاده‌ای که زندگی اهالی زیلایی را تحت تاثیر قرار داده است+ فیلم

روستای «پوله» نخستین روستای بخش زیلایی در شهرستان مارگون محسوب می‌شود و مردم برای رفت‌وآمد به زیلایی باید از وسط روستای پوله عبور کنند و ترک فعل بنیاد مسکن در آسفالت ۸۰۰ متر جاده در این روستا مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سال‌هاست اهالی بخش زیلایی به‌ویژه اهالی روستای پوله در شهرستان مارگون از یک بلاتکلیفی در روستای خود گلایه‌مند هستند، آنها قریب به ۱۵ سال است که برای آسفالت شدن کمتر از یک کیلومتر راه ارتباطی که از وسط روستای پوله می‌گذرد و به عنوان ورودی بخش زیلایی شناخته می‌شود، انتظار می‌کشند، کسانی که قصد سفر به بخش زیلایی از سمت استان کهگیلویه و بویراحمد را داشته باشند، به محض ورود به این بخش باید از وسط روستای پوله بگذرند و به مسیر خود برای رفتن به سایر روستاها ادامه دهند.

مردم روستای پوله می‌گویند آسفالت کمتر از یک کیلومتر راه که از وسط این روستا می‌گذرد، سال‌هاست که در پاس‌کاری بین بنیاد مسکن و راهداری بلاتکلیف مانده‌است.

ثابت‌اصل دهیار روستای پوله می‌گوید بارها برای آسفالت این مسیر به فرمانداری مارگون، راهداری و بنیاد مسکن استان مراجعه کرده‌است و حتی امام جمعه شهرستان و نمایندگان مجلس بارها وعده حل مشکل را داده‌اند.

وی افزود: هر بار برای پیگیری موضوع به ادارات بنیاد مسکن و راهداری مراجعه کردیم، هر کدام کار را به دیگری پاس می‌دهد و سال‌هاست که ما در بلاتکلیفی مانده‌ایم.

۸۰۰ متر جاده‌ای که زندگی اهالی زیلایی را تحت تاثیر قرار داده است+ فیلم

قصور بنیاد مسکن در آسفالت جاده «پوله»

مختار اندرخور، فرماندار شهرستان مارگون در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مسیر مورد مطالبه مردم روستای پوله و بخش زیلایی کمتر از یک کیلومتر است که پیگیر آسفالت آن بوده‌ایم و در تفاهم‌نامه طرح اقدام ستاد اجرایی فرمان امام در بخش زیلایی این پروژه یکی از موارد مورد تفاهم بوده‌است.

وی افزود: در تفاهم بین ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن استان قریب به دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به این پروژه اختصاص داده شد.

اندرخور با بیان اینکه آسفالت کردن این مسیر بر عهده بنیاد مسکن است، گفت: ستاد اجرایی آماده عمل به تعهد خود است و باید بنیاد مسکن نیز برای انجام تعهدات خود پای کار بیاید.

پیگیری‌های خبرنگار ایمنا از مسئولان بنیاد مسکن استان بی‌نتیجه ماند و متأسفانه هیچ‌کدام از مسئولان این نهاد حاضر به پاسخ‌گویی در این‌باره نبودند.

به گزارش ایمنا، بخش زیلایی در شهرستان مارگون در فاصله بیش از ۱۲۰ کیلومتری شهر مارگون و ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان با وجود بیش از ۶۰ روستا و پاره روستا در مرز میان استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد واقع شده‌است.

راه‌های ارتباطی در منطقه زیلایی و آسفالت کردن این مسیرها از مطالبات اصلی مردم منطقه است، حتی برخی مردم این بخش معتقد هستند با نبود گاز و خانه بهداشت می‌توانند کنار بیایند، اما نبود راه ارتباطی آسفالته در بارش‌های سنگین فصل زمستان با توجه به دورافتادگی منطقه، جان مردم را تهدید می‌کند.

کد خبر 792873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.