کارگاه بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی در حلقه‌دره راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: کارگاه بی‌خطرسازی پسماند عفونی با ظرفیت ۱۰ تن در سایت دفن زباله حلقه دره راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، محمدرضا قربانی، ظهر امروز _دوشنبه دوم مهر_ در حاشیه بازدید معاون فرماندار کرج و معاون خدمات شهری شهرداری از کارگاه بی خطرسازی پسماندهای عفونی در سایت حلقه‌دره، در جمع اصحاب رسانه، گفت: به‌واسطه بحرانی که در راستای نبود شرکت تخصصی پیرامون اجرای بی خطرسازی پسماند عفونی و پزشکی ایجاد این کارگاه از سوی سازمان مدیریت پسماند و با کمک بخش خصوصی استارت خورد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شرکتی با ظرفیت بی خطرسازی ۵۰۰ کیلو پسماند عفونی پای کار آمد که پتانسیل آن پاسخگوی نیاز کلانشهر کرج نبود، ادامه داد: در کارگاه فوق طبق برنامه ریزی و رایزنی صورت گرفته مقرر شد روزانه ۱۰ تن زباله عفونی و پزشکی بی خطرسازی شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اینکه حمایت شورای محترم و شهردار کرج در اجرای این طرح بسیار کمک حال بود، یادآور شد: این کارگاه به مساحت ۵۰۰ مترمربع در سایت مرکز دفن حلقه دره واقع شده و اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال صرف هزینه داشته است‌.

قربانی افزود: طبق قرارداد با پیمانکار مقرر شد ۵ سال این کارگاه توسط بخش خصوصی فعالیت کند و پس از آن سازمان مدیریت پسماند کار را عهده دار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه قانون بیمارستان‌ها را مکلف کرده تا بی خطرسازی را انجام بدهند، ادامه داد: در این حوزه قانون دانشگاه علوم پزشکی را موظف کرده است که البته اغلب بیمارستان‌ها نیز دستگاه بی‌خطر سازی دارند اما مطب‌ها، کلینیک‌ها و مراکز درمانی این چنینی بی خطرسازی را انجام نمی‌دهند.

کد خبر 792839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.