زمان برگزاری دومین جشنواره ملی نان در کرمان اعلام شد

دبیر اجرایی جشنواره ملی نان از برپایی دومین دوره رویداد از ۲۴ تا ۲۷ مهر ۱۴۰۳ در پارک مادر شهر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حمیدرضا رستمی امروز _دوشنبه دوم مهر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی نان با حضور ۲۱ استان طی چهار روز در کرمان، از برنامه‌ریزی برای برپایی دومین دوره رویداد و دعوت از تمامی استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که میزبان همه اقوام در این دوره باشیم تا بتوانیم جشنواره ملی نان» را به اسم کرمان در تقویم میراث فرهنگی کشور ثبت کنیم.

وی در ادامه به حضور ۸ شهرستان استان کرمان در نخستین دوره جشنواره اشاره کرد و افزود: امسال از تمامی شهرستان‌ها دعوت می‌کنیم تا آئین‌های حوزه نان را به نمایش بگذارند و ۲۰۰ نوع نان را عرضه خواهیم کرد.

دبیر اجرایی جشنواره ملی نان در ادامه از برگزاری جلسات هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و صداوسیما برای معرفی کرمان و جاذبه‌های آن خبر داد و تصریح کرد: با برگزاری جشنواره در سه بخش «احیای نان‌های سرزمینی و آئینی»، «احیای نان کامل» و «آئین‌های مرتبط با نان و گندم»، تلاش داریم اقوام مختلف را حول موضوع نان، گرد هم آوریم.

وی با اشاره به اینکه مسئله کیفیت نان یکی از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر کرمان است، گفت: قرار است امسال از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی که در راستای نان کامل در کشور تصمیم می‌گیرند، دعوت کنیم و دست‌اندرکاران این جریان در جشنواره حضور پیدا کنند.

رستمی یادآور شد: یکی از اهداف ما از برگزاری این جشنواره، پرداختن به موضوع نان و نانوا از جنبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ارتقای جایگاه نانوایان است که نقش مهمی در بهبود کیفیت نان دارد.

برگزاری ۴ شب جشن با حضور چهره‌های کشوری در دومین جشنواره ملی نان

سیدمرتضی حسینی معاون فرهنگی شهردار کرمان نیز از برنامه‌ریزی برای دعوت از سفرای کشورهای مختلف و مقامات برای حضور در این جشنواره خبر داد و افزود: جشنواره ملی نان بخش‌های مختلفی از جمله نمایشگاه پخت آئینی و هیزمی نان، نمایشگاه ماشین‌آلات و تنورهای مدرن و بخش فرهنگی دارد.

وی، با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری چهار شب جشن با حضور چهره‌های کشوری در جریان دومین جشنواره ملی نان، گفت: پرداختن به بازی‌ها، آواها و آئین‌های بومی و محلی مخصوص کاشت، داشت و برداشت گندم در استان‌های مختلف، از دیگر برنامه‌های این جشنواره خواهد بود.

کد خبر 792818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.