راه و منش شهدا باید سرمشق قهرمانان ورزشی کشورمان شود

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مراسم قهرمان ماندگار گفت: راه، روش و منش شهدا می‌تواند برای ورزشکاران ما سرمشق باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نخستین مراسم تجلیل از قهرمانان ملی‌پوش خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان امروز _دوشنبه دوم مهر_ در فدراسیون جانبازان و توان‌یابان برگزار شد. در این مراسم محمد شروین اسبقیان معاون قهرمانی وزیر ورزش و جوانان، میرمهدی جلیلی رئیس بسیج ورزشکاران، مهرعلی باران‌چشمه رئیس فدراسیون زورخانه‌ای، علی خلیلی رئیس فدراسیون همگانی، مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان، علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز و برخی رؤسای فدراسیون‌ها نیز حضور داشتند.

در این مراسم برخی ورزشکاران ملی‌پوش از جمله علی پاکدامن، قهرمان شمشیربازی و کاپیتان تیم ملی بوکس نیز حضور داشتند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در این مراسم سلام گرم وزیر ورزش را به یادگاران دفاع مقدس و خانواده‌های آن‌ها رساند، همچنین جان‌باختن تعدادی از کارگران معدن طبس را تسلیت گفت.

سیدمحمد شروین اسبقیان، معاون قهرمانی وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: هفته دفاع مقدس هفته ارزشمندی است باید دلاورمردی یادگاران دفاع مقدس به مردم کشورمان تبیین شود.

وی افزود: من از دفاع مقدس به عنوان دانشگاه یاد می‌کنم و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه علمی و عملی افرادی چون سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهیدان همت، باکری، زین‌الدین و صیادشیرازی هستند.

اسبقیان بیان کرد: به‌طور قطع راه و روش و منش این شهدا باید سرمشق قهرمان ورزشی ما شود. امروز در حوزه فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با همکاری بسیج ورزشکاران اتفاقات خوبی رقم خورده است. در نتیجه این اتفاقات، سال گذشته افتخار داشتیم و محضر رهبر انقلاب رسیدیم؛ این عالم وارسته ۲۳ بار از کلمه تشکر استفاده کردند.

وی ادامه داد: زمانی که ورزش باستانی و کشتی پهلوانی محضر رهبری اجرا شد، ایشان از قهرمانی که با چادرش در افتتاحیه و اختتامیه حضور داشت، از قهرمانی که مدال‌هایش را به بیمارستان غزه داد، از قهرمانی که با چفیه در میدان حاضر شد و از قهرمانی که مدال‌هایش را به شهدای حرم و امنیت و شرق کشور اهدا کرد، تشکر کردند که این نشان از توجهایشان به حوزه ورزش بود.

وی همچنین به دیدار ورزشکاران با امام راحل نیز اشاره کرد و گفت: امام (ره) فرمودند من ورزشکار نیستم اما ورزشکاران را دوست دارم. امام (ره) همچنین در دیدار با فرزند جهان پهلوان تختی نیز فرمودند پسرم سعی کن پهلوان باشی تا قهرمان.

اسبقیان خاطرنشان کرد: در مجامع فدراسیون گفته‌ام که برای یک پرواز خوب باید دو بال خوب داشت، ورزشکاران در بعد روحی و جسمانی باید تقویت شوند که اگر این دو نباشد، قهرمان ما سقوط خواهد کرد.

مهدی میرجلیلی، رئیس فدراسیون بسیج ورزشکاران در این مراسم گفت: برای نخستین‌بار است که از ملی‌پوشانی که فرزند آزاده، شهید و ایثارگر هستند، تجلیل شده است. در این مراسم ۳۵ ملی‌پوش در تیم‌های ملی فعالیت دارند که جزئی از این خانواده به حساب می‌آیند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی بیان کرد: اگر این امنیت و آسایش در کشورمان داریم، مرهون خون شهدا و جانبازان است که مردانه ایستادند تا ما به خاک نیفتیم. آن‌ها درس غیرت، مقاومت، ایثار، عشق به وطن و مردم‌داری را به ما آموختند.

میرجلیلی با اشاره به اینکه دشمن ۳۱ شهریور، دو سال پس از پیروزی انقلاب به کشورمان حمله کرد، خاطرنشان کرد: رزمندگان کشورمان توانستند درس شجاعت و ایثار را به ما بیاموزند. اگر ایران قوی با ورزش قوی را داشته باشیم از تجربه دفاع مقدس باید درس بزرگی بگیریم.

امیر ماندگارفر، نایب‌رئیس فدراسیون جانبازان در این مراسم اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس قرار داریم؛ این هفته نمودار برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران و برافراشته شدن پرچم اسلام و قرآن است.

وی بیان کرد: اراده تمام دنیا بر این بود گل انقلاب را به زمین بزنند که مردم این همه بحران‌ها را پشت سر گذاشته‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 792735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.