مصطفی نباتینژاد در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه میزان آسیب، ریسک و ترکیب آلایندهها بر اساس وزن را روی محدوده شهری اصفهان مشخص کردیم و دو موضوع مهم در این پروژه مطرح است، اظهار کرد: نخستین موضوع تمرکز روی بازه بهروزرسانی دادهها است که بخشی باید متولی این کار شود.
وی افزود: اگر رصدخانه شهری اصفهان شکل گرفته بود، میتوانست بعضی موارد را عمومی و مردم را متوجه وضعیت جدید کند، چراکه تأثیرگذاری بالایی بر موقعیت حضور مردم و سکونتگاهها دارد.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: موضوع مهم دیگر «کاربست» است که ریسک محیط زیستی بالایی دارد و در رابطه با مداخله روی موضوع و نقشه تقسیم کار آن ابهامات و سوالاتی ایجاد میکند.
نباتینژاد با اشاره به محوریت کارگروههای استانی به لحاظ حاکمیتی تصریح کرد: نحوه برخورد دستگاهها بسیار مؤثر است؛ در حال حاضر مدیریت واحد شهری نداریم، اما به نسبت سهمی که داریم، کار ما قابل توجه است.
وی افزود: این گزارش بهطور شایسته میتواند یکی ازورودیهای برنامه جامع اصفهان باشد، آن را به جهات مختلف تعریف کند، مصوبه شورای برنامهریزی استان را بگیرد و سپس مبدا تصمیمگیری در کارگروههای مختلف از جمله کارگروه تخصصی محیط زیست شود.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این نکته که دبیری کارگروه تخصصی محیط زیست به عهده اداره کل محیط زیست و ریاست آن با حوزه استان است، افزود: دالانهای بوروکراسی پرپیچوخم و حتی بخشی از آن مارپیچ است، اما از منظر شهروند، اصل داستان این است که مشکلات رفع شود.
نباتینژاد تصریح کرد: اختیار نداشتن، تعریف شدن مأموریتها در خارج از استان، تضاد و تعارض منافع در تهران و اصفهان و نبود منابع مورد نیاز از جمله داستانهای پیشروی ما برای حل هرکدام از مسائل است و جسارت و چابکی در تصمیمگیریها توسط مدیران جسور و کاریزماتیک میتواند ما را از مارپیچ بوروکراسی عبور دهد.
نظر شما