اجرای طرح چشمه‌ها و فانوس‌های نورانی در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از اجرای طرح چشمه‌های نورانی و فانوس‌های نورانی با محوریت حمایت از ساخت مسجد و بسترسازی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در این منطقه خبر داد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح چشمه‌های نورانی با هدف شناسایی تعداد و نحوه فعالیت فرهنگی و مذهبی مساجد در مناطق و محلات شهر اصفهان برای اولین بار از سوی شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری اصفهان در این طرح تنها نقش حمایت‌گری و تسهیل‌گری دارد، افزود: منطقه ۵ شهرداری اصفهان در زمینه صدور پروانه ساخت برای ساخت مسجد در این زمین‌ها، حمایت از روند بهره‌برداری از مسجد و سایر اموری که بتواند در آن‌ها نقش تسهیل‌گری ایفا کند، مشارکت خواهد داشت و پس از ساخت مساجد تمام امور آن به مردم و هیئت امنای مساجد واگذار می‌شود، برای اجرای طرح چشمه‌های نورانی چهار نقطه در سطح این منطقه جانمایی شده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به واگذاری دو زمین در سپاهان‌شهر برای احداث مسجد و مرکز فرهنگی گفت: زمین اول به متراژ ۷۹۰ متر مربع در خیابان نهالستان شرقی جنب حوزه علمیه خواهران حکیمه (س) است و مراحل دریافت پروانه را طی می‌کند و در حال حاضر در مرحله اجرا است، زمین دوم نیز جانمایی و جهت دریافت مصوبه به شورای اسلامی شهر اصفهان ارسال شده است.

کارگر ادامه داد: دو مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در میدان ارتش با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان جهت تعمیرات داخلی و نمای بیرونی و مسجد امام جعفر صادق (ع) در کوی امام جعفر صادق (ع) با اعتبار یک میلیارد تومان برای احداث و توسعه مرکز فرهنگی انتخاب و در مرحله اجرا است.

وی با بیان اینکه احداث نمازخانه در پارک‌های منطقه ۵ اصفهان و اجرای طرح فانوس‌های نورانی دو موضوع مهم است که اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: در طرح فانوس‌های نورانی، پارک‌های بدون نمازخانه به نمازخانه مجهز می‌شوند، برای اجرای طرح فانوس‌های نورانی سه نقطه در سطح این منطقه جانمایی شده است، پارک ملت، پارک بیشه خزایی در بلوار سعدی و پارک کوهستانی صفه که با توجه به کمبود نمازخانه در این پارک‌ها و در خواست‌های مردمی جانمایی و طراحی انجام و به زودی اجرا می‌شود.

کارگر با تاکید بر اهمیت وجود مساجد در محله‌ها خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از ابزارهای فرهنگی، هنری و عمرانی باید مساجد را تقویت کرد و از ظرفیت شوق‌آوری و شورآفرینی مساجد برای جذب گروه‌های مختلف مردم بهره برد.

وی با بیان اینکه در همین راستا کمیته کمک به فعالیت عمرانی مساجد تقویت می‌شود، ادامه داد: فعالان فرهنگی و اجتماعی منطقه ۵ اصفهان با حضور در شهرداری می‌توانند فرم مساعدت و یاری برای اقدامات فرهنگی و هنری دریافت کنند.

کد خبر 792611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.