۲۸ هزار معلم با آغاز سال تحصیلی به محصلان البرزی تدریس می‌کنند

استاندار البرز گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار معلم شاغل و ۳ هزار معلم بازنشسته به‌صورت حق‌التدریس در مراکز آموزشی تدریس می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز مجتبی عبداللهی، عصر امروز _یکشنبه یکم مهر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه در ایامی که سپری شد ۱۰۰ مدرسه در استان البرز ساخته و تحویل داده شد، اظهار کرد: هم اکنون ۵۷ پروژه عمرانی در حال تکمیل است که از این میان ۱۴ پروژه مدرسه بوده که تکمیل و آماده خدمات‌رسانی به مردم قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه البرز دارای ۵۰۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است، افزود: ۱۸ هزار و ۵۰۰ کلاس درس نیز در مدارس این استان وجود دارد که با این وجود بیش از نیمی از مدارس البرز دو شیفته است و برخی از کلاس‌ها بیش از ۳۰ نفره تشکیل می‌شوند.

عبداللهی با بیان اینکه دولت برای احداث مدارس جدید از هیچ تلاشی فروگذار نیست، گفت: تعدادی زمین در استان البرز جهت احداث مدرسه آماده کرده‌ایم و در صدد هستیم با اعتبارات دولتی و کمک خیرین عملیات احداث آن‌ها را آغاز کرده و هرچه سریع‌تر تکمیل کنیم تا شاهد تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز دانش آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ هزار معلم شاغل و ۳ هزار معلم بازنشسته به صورت حق‌التدریس به در مراکز آموزشی تدریس می‌کنند، بیان کرد: امسال هیچ کمبودی در حوزه معلم نداریم.

استاندار البرز در ادامه به مسئله اتباع غیرمجاز اشاره کرد و گفت: نگرانی‌هایی به وجود آمده و بعضاً در فضای مجازی شاهد برخی مسائل و مطالب هستیم نیازمند شفاف‌سازی و تبیین اقدامات هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۷ هزار اتباع در البرز حضور دارند، بیان کرد: طبق آخری آمار ۱۸۶ هزار اتباع مجاز و ۴۱ هزار نفر اتباع غیرمجاز در استان البرز هستند که از سال گذشته طرد این قشر آغاز شد.

استاندار البرز اضافه کرد: در سال گذشته مرکز جمع‌آوری اتباع نداشتیم و اگر جمع‌آوری داشتیم به مرکز استان قم یا تهران تحویل می‌دادیم که طی اقدامات صورت گرفته کمپ جمع‌آوری اتباع ایجاد شده است.

عبداللهی گفت: ۴۹ هزار و ۲۲۵ اتباع در سال گذشته جمع‌آوری شدند که از این آمار ۱۶ هزار نفر و ۶۸ نفر مدارک داشتند و در ایران ماندگار شدند و ۳۳ هزار و ۱۵۷ نفر طرد شدند؛ ۵ هزار نفر از آمار ذکر شده مربوط به دیگر استان‌ها بودند که با احتساب این آمار می‌توان گفت ۲۷ هزار و ۱۵۷ نفر متعلق به استان البرز طرد شدند.

وی یادآور شد: امروز شرایط به شکلی رقم خورده که اتباع غیرمجاز این استان را به عنوان مقصد انتخاب نمی‌کنند، در این راستا قرارگاه مربوطه نیز تشکیل شده و جلسات مرتبط را ساماندهی کرده‌ایم که با مصوبات مفیدی همراه بوده است.

استاندار البرز بیان کرد: در مدتی که از ابتدای سال تا به امروز گذشته است هزار و ۹۵۸ گشت مشترک همراه اداره کل کار، پلیس امنیت و اداره اتباع انجام شده که منجر به جمع‌آوری اتباع شده است و همین مهم موجب شده تعدادی از هموطنان خود به مشاغل مربوطه مشغول شوند.

عبداللهی افزود: برخی مشاغل که امروز توسط اتباع انجام می‌شود از سوی ایرانی‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد، باید با فرهنگ‌سازی کمک کنیم تا این مشاغل توسط هم شهری و هم استانی خودمان پُر شود. خیلی از دامداری‌های ما کارگر اتباع جذب کرده‌اند باید فکر و زمانبندی داشته باشیم تا کارگر ایرانی جایگزین کنند. همچنین برخی از کارواش‌ها نیز چنین شرایطی دارند.

کد خبر 792535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.