کنگره ملی شهدای کرمانشاه ۲۵ مهر برگزار می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : کنگره ملی شهدای کرمانشاه با حضور مهمانان کشوری، خانواده‌های شهدا، فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، مسئولان استان و دیگر استان‌های کشور در ۲۵ و ۲۶ مهرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سعید بهشتی راد امروز - یکشنبه اول مهر - در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه در ۲۵ و ۲۶ مهرماه، از فعالیت کمیته‌های ۲۴ گانه این کنگره سخن گفت.

وی کمیته «یادواره‌ها» را در حیطه وظایف خود بیان کرد و در مورد این کمیته اظهار کرد: کمیته یادواره، جز کمیته‌هایی است که در همه شهرستان‌ها و همه اقشار سازمان دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای یادواره‌های مختلف شهدا در قالب وظایف مهم کمیته یادواره است و از ۲۰ مهرماه سال گذشته تا به امروز ۲ هزار و ۱۷۲ یادواره شهدا در سطح استان برگزار شده است.

بهشتی ادامه داد: تا برگزاری کنگره ملی شهدا در ۲۵ و ۲۶ مهرماه جاری به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ یادواره شهدا خواهد رسید.

وی با تقسیم‌بندی برگزاری یادواره‌ها بر اساس شاخص‌های سخن گفت و خاطرنشان کرد: یادواره خانوادگی و خانگی؛ یادواره پایگاهی، محلی، روستایی؛ یادواره آبرو محله؛ یادواره بخشی، حوزه‌ای و یا شهری؛ یادواره شهرستانی؛ یادواره قشری شهرستانی و یادواره یگانی از جمله یادواره‌های برگزار شده در استان است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه اضافه کرد: ۱۶ هزار ۱۰۰ شهید مهاجر در این استان به شهادت رسیده‌اند و ۹ هزار و هشتصد شهید نیز متعلق به استان می‌باشند که تابه حالا به علت عدم فضای مناسب کنگره ملی در استان کرمانشاه برگزار نشده است.

بهشتی گفت: کنگره ملی شهدای کرمانشاه در مکانی مناسب که محل اجلاسیه آن ۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع با حداقل ظرفیت ۵ هزار نفر با حضور مهمانان کشوری، خانواده‌های شهدا، فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، مسئولان استان و دیگر استان‌های کشور در ۲۵ و ۲۶ مهرماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 792456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.