موضوع بازارچه‌های مرزی و کولبران باید با برنامه‌ریزی مناسب حل شود

وزیر کشور گفت: موضوع بازارچه‌های مرزی و کولبران که از دغدغه‌های مسئولان استان کردستان و سایر مسئولان کشور نیز هست باید با برنامه‌ریزی مناسب حل شود که در آینده با پیگیری مستمر و تشکیل جلسات این روند باید به پیش برود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسکندر مؤمنی، امروز _یکشنبه یکم مهر_ در آئین تودیع و معارفه استاندار جدید کردستان در سالن امام خمینی (ره) شهر سنندج اظهار کرد: بنده این افتخار را داشته‌ام که اولین حضورم در دوران دفاع مقدس در این سرزمین و دیار بوده و بسیاری از مناطق این سرزمین را می‌شناسم و با مردمان آن زندگی کرده‌ام.

وی افزود: در آن دورانی که کشور درگیر مشکلات بود مردم این منطقه از هیچ کمکی دریغ نکردند و هر آنچه را داشتند در طبق اخلاص گذاشتند که وظیفه ماست برای آن‌ها کار بکنیم چون بر گردن ما حق دارند.

وزیر کشور گفت: این قول را می‌دهیم که در وزارت کشور و دولت محترم همه اهتمام و همت خود را به کار خواهیم بست تا کردستان روز به روز نسبت به گذشته آبادتر شود.

مؤمنی ادامه داد: نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی نیز پرتلاش و مؤثر در مجلس شورای اسلامی مشغول به فعالیت هستند که باید با همدلی و هم‌سویی از همه ظرفیت‌های استان بهره بگیریم تا مردم شاهد آبادانی باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اصلی این استان، زیرساخت‌های آن است که هر کمکی که لازم باشد برای توسعه زیرساخت‌ها، به ویژه در زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل آن خواهیم کرد.

وزیر کشور به پروژه بزرگراهی غرب کشور نیز اشاره کرد و از استاندار جدید کردستان خواست که اتمام آن را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهد.

مؤمنی تصریح کرد: موضوع بازارچه‌های مرزی و کولبران که از دغدغه‌های مسئولان استان کردستان و سایر مسئولان کشور نیز هست باید با برنامه‌ریزی مناسب حل شود که در آینده با پیگیری مستمر و تشکیل جلسات این روند به پیش برود.

انتصاب استانداران بر اساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی بوده است

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه امروز اولین استاندار دولت چهاردهم در هفته وحدت معرفی می‌شود، عنوان کرد: رئیس‌جمهور در روز معارفه بنده و قبل از آن در هیئت دولت تاکید کردند که در خصوص انتصاب مدیران و به ویژه استانداران شاخص‌هایی تعیین شود.

مؤمنی اضافه کرد: آن شاخص‌های کیفی تبدیل به شاخص‌های کمی شد تا افراد بر اساس نمره و ارزیابی، انتخاب شوند.

وی تصریح کرد: کمیته‌ای از افراد با تجربه برای شناسایی مدیران در کشور تشکیل شد و ارزیابی آن‌ها بر اساس این شاخص‌ها کار آسانی نبود؛ در نهایت بر اساس ارزیابی‌های مختلف برای هر استان چندین نفر انتخاب شدند و از میان آن‌ها یک نفر به عنوان استاندار انتخاب شد.

وزیر کشور ادامه داد: رئیس جمهور بر موضوع کارشناسی و انتخاب مدیران بر اساس روندهای علمی مصمم بوده و هستند، حتی برای استان خودشان هم همان مسیر علمی و بر اساس ارزیابی شاخص‌ها طی می‌شود.

مؤمنی اضافه کرد: شاخص‌های عمومی را همه کارگزاران نظام باید داشته باشند و شاخص‌های اختصاصی شامل کارآمدی، موفقیت در مسئولیت‌های گذشته، داشتن تجربه لازم برای آن مسئولیت و آشنایی به جغرافیای آن منطقه بود.

وی ادامه داد: در شرایط برابر جوان‌تر بودن، بازنشسته نبودن و در همان استان و قبلاً استاندار نبودن از اولویت‌ها بود و طبق صحبت رئیس‌جمهور هرکس بر اساس این شاخص‌ها و فارغ از دین، مذهب و قومیت و نگاه سیاسی انتخاب می‌شود و مجموعه وزارت کشور هم بر همین عهد پایدار بودند.

وزیر کشور اظهار کرد: عملکرد کمیته یک ویژگی اختصاصی دیگری نیز داشت، هرکس خودش پیگیر کسب این مسئولیت باشد یا سفارش و توصیه‌های مکرر از جای دیگر داشته باشد، نمره منفی خواهد داشت و از چرخه ارزیابی کنار خواهد رفت.

استاندار جدید کردستان بدون حتی یک رأی مخالف انتخاب شد

مؤمنی تاکید کرد: مدیران، مسئولان و استانداران بر اساس مجموعه این شاخص‌ها انتخاب می‌شوند و اولین استاندار برای کردستان انتخاب شد؛ هیچ توصیه و پیگیری در کار نبود و دکتر لهونی بر اساس همان شاخص‌ها و استفاده از تجربیات نخبگان تعیین هیئت دولت معرفی شدند؛ سپس با اجماع و اتفاق آرا و بدون حتی یک رأی مخالف انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند فرصتی به استاندار جدید داده است تا به مردم قهرمان، بافرهنگ و سخت‌کوش کردستان خدمت کنند؛ توصیه می‌کنم با تلاش فراوان، هماهنگی با همه بخش‌ها و حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی با مشورت با بزرگان و همه دستگاه‌ها، علما و نمایندگان و با توجه به ظرفیت‌های بالای این استان هر روز شاهد پیشرفت آن باشیم.

وی با بیان اینکه امروز یک کُرد شیعه را تودیع و یک کُرد اهل سنت را معارفه می‌کنیم، افزود: هرکس بر اساس ملاک‌ها و معیارها شایستگی داشته باشد انتخاب خواهد شد و این وعده رئیس جمهور در همه بخش‌ها ساری و جاری خواهد شد.

وزیر کشور اضافه کرد: جناب آقای دکتر لهونی قبلاً هم اعتماد مردم این دیار را در شورای شهر و سایر سمت‌ها و مسئولیت‌های مختلف به عنوان فرماندار موفق و نماینده مجلس شورای اسلامی جلب کرده بود.

مؤمنی خطاب به استاندار جدید تاکید کرد: شما سکاندار و مسئول در این استان هستید، هیچ تفاوتی میان مردان و زنان منطقه از هر شهر و دیار و هر مذهب و دیاری و با هر نگاه سیاسی نیست و نباید برای شما تفاوت داشته باشد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار سابق گفت: زارعی کوشا در مدت خدمت حوادث زیادی را پشت سر گذاشتند و در مسئولیت‌های قبلی شاهد تلاش و پیگیری ایشان در همه امور در استان بودم‌.

وزیر کشور اضافه کرد: رئیس‌جمهور بر تشکیل دولت وفاق تاکید داشتند و تشکیل کابینه به این وعده عمل کردند، ما هم در وزارتخانه این امر را محقق می‌کنیم و هرکس از هر نگاه، قوم و مذهبی باشه حتماً به‌کارگیری خواهیم کرد.

مؤمنی ادامه داد: استفاده از مجربان، مسئولان و زحمتکشان کرد در وزارت کشور استفاده خواهیم کرد و پیگیر مأموریت‌ها و دغدغه‌های مردم عزیز کردستان خواهیم بود.

وی گفت: کار همه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها مهم است، اما استاندار و فرماندار و بخشداران نمایندگان حاکمیتی هستند و وظیفه اصلی آن‌ها هماهنگی شتاب بخشیدن و تسهیل در امور و شناسایی ظرفیت‌ها برای پیشرفت و توسعه است.

وزیر کشور افزود: اگر مجموعه استانداران و فرمانداران بر این وظیفه اصلی واقف باشند و با شناخت مسائل و برنامه‌ریزی، همه سازمان‌ها و ادارات در استان به حرکت در می‌آیند که مسئولیت سنگینی است.

کد خبر 792389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.