بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز امروز سر کلاس درس حاضر می‌شوند

وزیر کشور گفت: امروز بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز سر کلاس درس حاضر می‌شوند که با والدین آن‌ها، معلمان و کارکنان آموزش و پرورش شاید بیش از دوسوم جمعیت کشور، امروز را جشن می‌گیرند تا سال جدید آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسکندر مؤمنی صبح امروز _یکشنبه یکم مهر_ در آئین نمادین بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه ابرار شهر سنندج اظهار کرد: سلام بر کردستان قهرمان و مردمان آن و شهیدان سرفرازش که امنیت امروز کشور را مرهون رشادت‌های آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه روز اول مهر نقطه عطفی در تقویم ایران است، افزود: امروز، روز شور و شوق برای فراگیری علم و دانش است و سراسر کشور همه دست به دست هم داده‌اند تا این روز به بهترین نحو برگزار شود.

وزیر کشور ادامه داد: امروز بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز سر کلاس درس حاضر می‌شوند که با والدین آن‌ها، معلمان و کارکنان آموزش و پرورش شاید بیش از دوسوم جمعیت کشور، امروز را جشن می‌گیرند تا سال جدید آغاز شود.

مؤمنی تصریح کرد: دانش‌آموزان در تاریخ این سرزمین نقش برجسته‌ای داشته‌اند و شهدای زیادی در میان این دانش‌آموزان برای حفظ و حراست از این سرزمین شهید شده‌اند.

وی در ادامه گفت: کشور ما نشان داده که احترام ویژه‌ای را برای بانوان قائل است و امروز در هیئت وزیران چهار زن فرهیخته حضور دارند؛ در واقع هیچ عرصه‌ای از علم و دانش و مسئولیت اجتماعی برای آن‌ها بسته نیست..

وزیر کشور افزود: امروز بانوان سرزمین ما نقش مهمی در اداره کشور دارند و در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و علمی حضور دارند.

به گزارش ایمنا، وزیر کشور امروز به‌منظور شرکت در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید کردستان به شهر سنندج سفر کرده است.

کد خبر 792253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.