کمبود صفرا از جمله علل نارسایی قلب است / این بیماری در طب سنتی درمان دارد؟

پزشک و عضو انجمن طب سنتی ایران گفت: سلامت قلب از اهمیت بالایی برخوردار است و بیماری نارسایی قلبی از جمله بیماری‌هایی است که علاوه بر بزرگسالان در کودکان نیز مشاهده می‌شود؛ کمبود صفرای خون از جمله مواردی است که از نظر متخصصان طب سنتی می‌تواند موجب ایجاد نارسایی قلبی شود.

محمدعلی یزدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به درمان نارسایی قلب با راهکارهای طب سنتی اظهار کرد: کمبود صفرای خون از جمله مواردی است که از نظر متخصصان طب سنتی می‌تواند موجب ایجاد نارسایی قلبی شود و وجود صفرای کافی در خون می‌تواند شکل‌گیری بهتر و قوی‌تر قلب جنین را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به استفاده از عسل در ابتدای صبح و به صورت ناشتا برای درمان نارسایی قلبی افزود: استفاده از عسل در ساعات نخست صبح برای بهبود عملکرد قلب بسیار مفید است، همچنین استفاده از عسل و ترکیب آن با زنجبیل به صورت شربت، می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

پزشک و عضو انجمن طب سنتی ایران با اشاره به اینکه زنجبیل به‌تنهایی موجب کاهش رطوبت قلب می‌شود و با توجه به اینکه مصرف آن برای تمام افراد توصیه نمی‌شود، تصریح کرد: انتظار می‌رود افراد پیش از مصرف آن با متخصصان طب سنتی مشورت کنند، مصرف ارده به همراه شیره انگور از جمله راهکارهای کاهش علائم نارسایی قلبی به‌شمار می‌رود.

یزدیان ادامه داد: افراد باید توجه داشته باشند که ترکیب ارده با شیره انگور غذایی سنگین است و مصرف بیش از حد این ترکیب، مقاومت بدن نسبت به خواص آن‌ها را افزایش می‌دهد و موجب کاهش اثر این ترکیب می‌شود، از همین رو میزان استفاده از این ترکیب با توجه به شرایط بدنی افراد متفاوت خواهد بود.

وی گفت: ترکیب عسل و زعفران به صورت شربت نیز از جمله ترکیب‌های تأثیرگذار برای درمان نارسایی قلبی محسوب می‌شود، همچنین استفاده از عسل و ترکیب آن با عرق بهارنارنج از دیگر عوامل کمک‌کننده به عملکرد قلب به‌شمار می‌رود.

پزشک و عضو انجمن طب سنتی ایران اضافه کرد: سلامت قلب از اهمیت بالایی برخوردار است و بیماری نارسایی قلبی از جمله بیماری‌هایی است که علاوه بر بزرگسالان در کودکان نیز مشاهده می‌شود و درمان آن دارای اهمیت است، در طب نوین نیز برای درمان این بیماری از روش‌های مختلفی از جمله جراحی و استفاده از باتری استفاده می‌شود و افراد می‌توانند با رعایت اصول تغذیه و راهکارهای طب سنتی به روند بهبود این بیماری کمک کنند.

کد خبر 792197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.