میزان آلودگی هوای تهران؛ شنبه ۳۱ شهریور/هوای تهران امروز سالم است

شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۷۰ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _شنبه سی‌ویکم شهریور_ در ایستگاه لواسانات با شاخص ۱۷۳ در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) است.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۱۱۶، چشمه با شاخص ۱۲۳، سلامت با شاخص ۱۲۱ و شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۲۲، در موقعیت هوای ناسالم (نارنجی) است.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۸۰، اسلام‌شهر با شاخص ۹۰، بهارستان با شاخص ۷۳، پاسداران با شاخص ۹۸، پاکدشت با شاخص ۷۲، پردیس با شاخص ۷۸، پونک با شاخص ۵۵، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۷۰، پیشوا با شاخص ۵۷ و تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۶۷، در موقعیت سالم (زرد) است.

قابل توجه است که ایستگاه‌های تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۴، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۵، دماوند با شاخص ۶۲، رباط کریم با شاخص ۵۱، ژئوفیزیک با شاخص ۷۸، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۷۲، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۶۷، شریف منطقه دو با شاخص ۶۱، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۶، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۶۵، در شرایط سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۵۷، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۹، علم و صنعت با شاخص ۵۱، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۲، قدس با شاخص ۶۰، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۹۴، ملارد با شاخص ۶۶، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۸، ورامین با شاخص ۸۰ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۹ بر مدار سالم (زرد) ثبت شده است.

به این ترتیب، ایستگاه‌های پارک رازی با شاخص ۲۳، دانشگاه تهران با شاخص ۴۱، سرخه حصار با شاخص ۴۸ و منطقه ۱۵ با شاخص ۴۵ در موقعیت پاک (سبز) است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 792112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.