موج گرما دوشنبه بازمی‌گردد / افزایش وزش باد در شرق کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور روند افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین پیش‌بینی وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز با گذر موج کم دامنه تراز میانی جو از شمال غرب کشور، در بعضی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران، ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در شرق و جنوب غرب کشور، در بعضی ساعات وزش باد افزایش می‌یابد و یکشنبه و دوشنبه به تدریج در غالب مناطق کشور، جوی آرام و پایدار مستقر می‌شود و تنها در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه در ارتفاعات غرب و شمال غرب، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور روند افزایش نسبی دما حاکم است و چهارشنبه با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور، در سواحل دریای خزر وزش باد شمالی، ابرناکی بارش همراه با کاهش نسبی دما آغاز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و وزش باد رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل افزایش می‌یابد.

کد خبر 791969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.