به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مهدی برادران اظهار کرد: روند محتواسازی در تولیدات نوشتافزار روندی است که همزمان باید در انیمیشنها و محصولات مرتبط تصویری یا سینمایی از نماد یا نشانهای استفاده شود که تولیدکنندگان این نوع محصولات بتوانند آن را شخصیت پردازی کنند و با ارائه محصولات متناسب مورد توجه دانشآموزان قرار بگیرد.
وی افزود: یکی از دلایلی که تولیدات ملی ما رشد نمیکرد این بود که افراد وقتی مشاهده میکردند، سریالهایی که حتی در صدا و سیما پخش میشود و غیر ایرانی هستند، نمادهای آنها در کتابهای درسی، دفاتر مشق و نوشتافزار استفاده میشد، توجه به محصولات غیر ایرانی را رقم میزد.
به گفته معاون صنایع عمومی وزارت صمت هماکنون تولیدکنندگان نوشتافزار ایرانی پیمان و اتحادی راهبردی را با کانون پرورش فکری داشتهاند تا با ایجاد شخصیت پردازی و معرفی به تولیدکنندگان، محصولات مورد استفاده برای دانشآموزان به بازار عرضه شود.
برادران توضیح داد: در دو سال قبل مجموعه تولیدکنندگان صنایع با مجموعه کانون پرورش فکری تفاهم کردند که از نشان پسر دلفینی استفاده کنند و در سال گذشته نیز نشان بچه زرنگ مطرح شد همچنین در سال جاری نشانی که مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفته و با کانون پرورش فکری تفاهم شده نشان ریحانه یا همان دختر کاپشن صورتی است که در مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی به شهادت رسید.
وی تصریح کرد: سال جاری نماد دختر کاپشن صورتی در نوشت افزارهای متنوع محصولات مختلف مانند میز تحریر، دفاتر مشق، مداد رنگی، انواع مدادها و محصولات دیگر استفاده میشود که مورد اقبال دانشآموز ابتدایی ما به خصوص دختران ما قرار گرفته است.
نظر شما