تاکید بر تولید نوشت‌افزار ایرانی با محتوای بومی

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در کنار بحث تولید ملی یکی از موضوعات مورد پیگیری ما در صنعت نوشت افزار تولید محصولات با محتوای بومی و ایرانی - اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مهدی برادران اظهار کرد: روند محتواسازی در تولیدات نوشت‌افزار روندی است که همزمان باید در انیمیشن‌ها و محصولات مرتبط تصویری یا سینمایی از نماد یا نشانه‌ای استفاده شود که تولیدکنندگان این نوع محصولات بتوانند آن را شخصیت پردازی کنند و با ارائه محصولات متناسب مورد توجه دانش‌آموزان قرار بگیرد.

وی افزود: یکی از دلایلی که تولیدات ملی ما رشد نمی‌کرد این بود که افراد وقتی مشاهده می‌کردند، سریال‌هایی که حتی در صدا و سیما پخش می‌شود و غیر ایرانی هستند، نمادهای آن‌ها در کتاب‌های درسی، دفاتر مشق و نوشت‌افزار استفاده می‌شد، توجه به محصولات غیر ایرانی را رقم می‌زد.

به گفته معاون صنایع عمومی وزارت صمت هم‌اکنون تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی پیمان و اتحادی راهبردی را با کانون پرورش فکری داشته‌اند تا با ایجاد شخصیت پردازی و معرفی به تولیدکنندگان، محصولات مورد استفاده برای دانش‌آموزان به بازار عرضه شود.

برادران توضیح داد: در دو سال قبل مجموعه تولیدکنندگان صنایع با مجموعه کانون پرورش فکری تفاهم کردند که از نشان پسر دلفینی استفاده کنند و در سال گذشته نیز نشان بچه زرنگ مطرح شد همچنین در سال جاری نشانی که مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفته و با کانون پرورش فکری تفاهم شده نشان ریحانه یا همان دختر کاپشن صورتی است که در مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: سال جاری نماد دختر کاپشن صورتی در نوشت افزارهای متنوع محصولات مختلف مانند میز تحریر، دفاتر مشق، مداد رنگی، انواع مدادها و محصولات دیگر استفاده می‌شود که مورد اقبال دانش‌آموز ابتدایی ما به خصوص دختران ما قرار گرفته است.

کد خبر 792107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.