تفاهم‌نامه همکاری میان نمایشگاه‌های بین المللی کتاب تهران و بغداد امضا شد

هم‌زمان با حضور جمهوری اسلامی ایران در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد امضا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هم‌زمان با حضور جمهوری اسلامی ایران در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه دو طرف به مدت ۵ سال غرفه‌ای رایگان با مساحت ۲۴ مترمربع در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند؛ همچنین اعطای تسهیلات به ناشران دو کشور جهت حضور فعال در نمایشگاه‌های کتاب طرف مقابل، گسترش همکاری‌های نمایشگاهی و رویدادهای مرتبط با کتاب، برگزاری نشست‌های تخصصی و تلاش در جهت معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های نشر دو کشور از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد با شعار «عراق می‌خواند» از پنجشنبه (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) آغاز به کارکرده و تا یکشنبه (۱ مهرماه ۱۴۰۳) از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در مرکز نمایشگاهی این شهر میزبان علاقه‌مندان است.

در این دوره از نمایشگاه، خانه کتاب و ادبیات ایران در چهارمین حضور خود با غرفه‌ای به مساحت ۳۶ مترمربع به معرفی و عرضه ۱۵۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های دین اسلام، ادبیات بزرگسال، ادبیات کودک و نوجوان، کتاب‌های حوزوی و دانشگاهی، آموزش زبان فارسی، ایران‌شناسی، دفاع مقدس و محور مقاومت، کتاب‌های ویژه با موضوع شهیدان حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و بخش ویژه قرآن کریم می‌پردازد.

۲۳ ناشر و مؤسسه فرهنگی ایرانی نیز در این نمایشگاه کتاب‌های خود را عرضه می‌کنند.

کد خبر 792060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.