احداث مرکز اهدای خون در ۴ نقطه شهر اصفهان/ خیران دایره خدمت را برای مردم باز کرده‌اند

شهردار اصفهان گفت: انجمن خیریه ترویج فرهنگ اهدای خون بانی شده است تا مرکز اهدای خون در چهار نقطه شهر به کمک شهرداری برای شهروندان علاقه‌مند به مشارکت در تقویت بانک خون احداث شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه سی‌ویکم شهریور_ در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان انتقال خون غرب اصفهان اظهار کرد: هرمی با عنوان «حقوق» وجود دارد که قاعده و کف آن انسانیت است، یعنی کاری به دین و عقیده انسان نداریم.

وی افزود: لایه دوم «مسلمانی» است؛ انسان‌هایی که نسبت به هم حقوق دارند، اگر مسلمان شدند علاوه‌بر حقوق انسانی، حقوق مسلمانی نیز نسبت به یکدیگر پیدا می‌کنند، همچنین در این لایه، حقوقی به‌واسطه اسلام بین مسلمانان ایجاد می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه لایه سوم شیعه‌گری است و این موضوع از حقوق متقابل از جنس عشق بین انسان‌ها ایجاد می‌شود، گفت: لایه چهارم، لایه انقلابی‌گری است و این به معنای مسلمانان شیعه‌ای است که انقلابی هستند.

قاسم‌زاده ادامه داد: حال اگر یکی از افراد انقلابی مسئولیتی بر عهده گرفت، در اصل خادم همه مردم در تمام لایه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا از تمام خیران تشکر می‌کنم، زیرا در لایه انسانی خدمت‌رسانی می‌کنند و دایره خدمت را به گستره همه مردم باز کرده‌اند، همچنین این موضوع مرام پیامبر اکرم (ص) و ائمه ما است.

شهردار اصفهان گفت: در شهرداری قرار داشتیم که برای خدمت‌رسانی مرز محدودیتی قائل نشویم و تلاش کنیم تا هر چراغی برای کمک به اسلام انقلاب و مردم پر فروغ‌تر شود، در این راستا تشکر می‌کنم از خیرانی که شهرداری را در این این ساختمان شریک کردند و با کمال میل به این کار خیر کمک کردیم.

قاسم‌زاده تاکید کرد: امیدواریم این ساختمان هرچه سریع‌تر به دست خیران ساخته شود و در خدمت شهروندان قرار گیرد.

احداث مرکز اهدای خون در ۴ نقطه شهر اصفهان/ خیران دایره خدمت را برای همه مردم باز کرده‌اند

قاسم‌زاده در حاشیه این مراسم نیز با بیان اینکه موضوع خون و اهدا خون یکی از نیازهای ضروری حوزه درمان است، گفت: در این کلان‌شهر یک مرکز اهدای خون و بانک خون وجود داشت که این تعداد کم شهروندان را با دشواری‌هایی همچون ساعت‌ها انتظار برای اهدای خون روبه‌رو می‌کرد.

وی ادامه داد: در این راستا انجمن خیریه ترویج فرهنگ اهدای خون بانی شده است تا مرکز اهدای خون در چهار نقطه شهر برای شهروندان علاقه‌مند به مشارکت در تقویت بانک خون احداث شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون دو نقطه این مکان انتخاب شده است و امروز کلنگ نخستین مرکز به زمین خورد.

قاسم‌زاده گفت: زمین این ساختمان هدیه‌ای از طرف شهرداری بوده و قرار است توسط خیران ساخته شود تا درنهایت توسط انجمن خیریه فرهنگ اهدای خون بهره‌برداری خواهد شد.

وی اظهار داشت: کلنگ دومین ساختمان انتقال خون به همت شهروندان دوم مهر سال جاری به زمین می‌خورد و برای احداث سومین و چهارمین ساختمان انتقال خون منتظر پیشنهاد فعالان این زمینه هستیم تا جانمایی آن انجام شود.

کد خبر 792045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.