از تأمین داروی بیماران دیابتی تا افتتاح ۵۰۰ مدرسه جدید

ایمنا از به‌کارگیری سه هزار سربازمعلم در هفت استان برای سال تحصیلی جدید، تأمین داروی دسموپرسین بیماران دیابتی، امضای تفاهم‌نامه همکاری میان نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران و بغداد، «در آغوش درخت» نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۵ و افتتاح ۵۰۰ مدرسه جدید برکت در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ به‌کارگیری سه هزار سرباز معلم در هفت استان برای سال تحصیلی جدید می‌رویم، در ادامه نیز تأمین داروی دسموپرسین بیماران دیابتی مطرح شده است، همچنین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران و بغداد، «در آغوش درخت» نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۵ و افتتاح ۵۰۰ مدرسه جدید «برکت» نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

از تأمین داروی بیماران دیابتی تا افتتاح ۵۰۰ مدرسه جدید

به‌کارگیری ۳۰۰۰ سربازمعلم در ۷ استان برای سال تحصیلی جدید

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش درباره وضعیت خدمتی «سربازمعلم‌ها» اظهار کرد: به طور معمول سرباز معلم‌ها در محل زندگی خود که با کمبود معلم مواجه هستیم، به‌کار گرفته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌ها بیانگر این است که به‌طور معمول میزان تقاضا برای مناطق محروم بیشتر است، افزود: تلاش می‌کنیم استفاده کمتری از ظرفیت سربازمعلم‌ها داشته باشیم و در نظر داریم از ظرفیت نیروهای شاغل یا بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش، بیشتر بهره ببریم.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش درباره دوره‌های سربازمعلمان گفت: دوره‌های آموزشی برای سربازمعلمان برگزار شده و افرادی که دوره آموزشی را سپری نکرده‌اند در بدو به‌کارگیری دوره آموزشی برای آن‌ها ارائه می‌شود.

به گفته فرهادی، سه هزار سرباز معلم از اول مهر سال جاری به‌کار گرفته می‌شوند که با به‌کارگیری آنها مشکل کمبود معلم در هفت استان رفع می‌شود.

از تأمین داروی بیماران دیابتی تا افتتاح ۵۰۰ مدرسه جدید

داروی دسموپرسین بیماران دیابتی تأمین شد

غلام‌حسین صادقیان، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به دلیل دسترسی دشوار مقطعی داروی دسموپرسین اظهار کرد: این دارو توسط دو شرکت داخلی تولید و تأمین می‌شود که به دلیل مشکل در تأمین ماده اولیه با کمبود مقطعی مواجه شد.

وی افزود: سازمان غذا و دارو با فراخوان واردات فوریتی در راستای تأمین این دارو در کوتاه‌ترین زمان ممکن، محموله‌ای از این دارو را وارد کرده است؛ محموله دسموپرسین وارداتی ترخیص و برنامه توزیع آن نیز ارائه شده که به زودی در داروخانه‌ها قابل عرضه است.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مصرف ماهانه داروی دسموپرسین ماهانه ۵۰ هزار عدد است، خاطرنشان کرد: مشکل تأمین ماده اولیه شرکت‌های تولیدکننده داخلی نیز رفع شده است و به‌زودی تولیدات آن‌ها نیز وارد بازار خواهد شد.

تفاهم‌نامه همکاری میان نمایشگاه‌های بین المللی کتاب تهران و بغداد امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری میان نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران و بغداد امضا شد

هم‌زمان با حضور جمهوری اسلامی ایران در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه دو طرف به مدت پنج سال غرفه‌ای رایگان با مساحت ۲۴ متر مربع در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند، همچنین اعطای تسهیلات به ناشران دو کشور جهت حضور فعال در نمایشگاه‌های کتاب طرف مقابل، گسترش همکاری‌های نمایشگاهی و رویدادهای مرتبط با کتاب، برگزاری نشست‌های تخصصی و تلاش در جهت معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های نشر دو کشور از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد با شعار «عراق می‌خواند» از پنجشنبه (بیست‌ودوم شهریور ۱۴۰۳) آغاز به کار کرده و تا یکشنبه (یکم مهر ۱۴۰۳) از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در مرکز نمایشگاهی این شهر میزبان علاقه‌مندان است.

در این دوره از نمایشگاه، خانه کتاب و ادبیات ایران در چهارمین حضور خود با غرفه‌ای به مساحت ۳۶ متر مربع به معرفی و عرضه ۱۵۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های دین اسلام، ادبیات بزرگسال، ادبیات کودک و نوجوان، کتاب‌های حوزوی و دانشگاهی، آموزش زبان فارسی، ایران‌شناسی، دفاع مقدس و محور مقاومت، کتاب‌های ویژه با موضوع شهیدان حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و بخش ویژه قرآن کریم می‌پردازد.

۲۳ ناشر و مؤسسه فرهنگی ایرانی نیز در این نمایشگاه کتاب‌های خود را عرضه می‌کنند.

«در آغوش درخت» نماینده سینمای ایران در اسکار شد

«در آغوش درخت» نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۵ شد

هیئت انتخاب معرفی نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار، پس از ۱۰ روز بررسی و بازبینی فیلم‌های حائز شرایط، فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا را به عنوان نماینده ایران به اسکار ۲۰۲۵ معرفی کرد.

خانم‌ها نرگس آبیار، شبنم مقدمی و آقایان فریدون جیرانی، علی دهکردی، مرتضی رزاق کریمی، مهدی سجاده چی، اکبر نبوی، بهروز شعیبی و مجید زین‌العابدین اعضای نه‌نفره هیئت انتخاب نماینده سینمای ایران برای حضور در نودوهفتمین دوره آکادمی اسکار را تشکیل دادند.

فیلم مستند «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان، فیلم سینمایی «شهر خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و فیلم «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا سه نامزد نهایی این هیئت بودند.

از تأمین داروی بیماران دیابتی تا افتتاح ۵۰۰ مدرسه جدید

افتتاح ۵۰۰ مدرسه جدید «برکت» / توزیع ۲۰۰ هزار بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار

سید امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به افتتاح چهارهزاروششصدوسی‌وپنجمین مدرسه برکت هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی ١۴٠۴-١۴٠۳، گفت: ۵۰۰ مدرسه جدید برکت با مشارکت خیران و وزارت آموزش و پرورش افتتاح و به ظرفیت زیرساخت‌های آموزشی کشور در مناطق محروم افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه با همکاری سازمان نوسازی مدارس تبدیل هزار مدرسه کانکسی به مدارس دائمی در دستور کار قرار دارد، افزود: از این ۵۰۰ مدرسه جدید تعداد ۴۰۰ مدرسه مربوط به مدارسی است که پیش از این در فضای کانکسی و موقت دایر بودند و در حال حاضر با ساخت بنای جدید به مدارس دائمی تبدیل شدند.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از احداث و تجهیز ۵۰ مدرسه «تولید و مهارت» نیز خبر داد و گفت: در این مدارس قرار است دانش‌آموزان علاوه بر مهارت‌های فردی، مهارت‌های شغلی و کسب و کار را نیز آموزش ببینند.

مدنی افزود: با افتتاح این مدارس، تعداد مدارسی که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام احداث شده است به ۲۶۰۷ مدرسه می‌رسد و با احتساب ۲۰۲۸ مدرسه‌ای که پیش از این به همت بنیاد ۱۵ خرداد که از زیرمجموعه‌های این ستاد بوده و به‌طور صددرصدی احداث شده، تعداد مدارس برکت به ۴۶۳۵ باب مدرسه رسید.

وی با اشاره به برنامه‌های حمایتی این ستاد از دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار در سال تحصیلی جدید ادامه داد: با مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و گروه‌های مردمی و جهادی، ۲۰۰ هزار بسته نوشت افزار ایرانی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری جدید برای ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش به معلمان و دانش‌آموزان مناطق محروم خبر داد و گفت: سامانه «معلمانه» برای آموزش و توانمندسازی معلمان مناطق محروم رونمایی می‌شود و قرار است با افتتاح این سامانه در سال نخست ۲۰ هزار معلم آموزش‌های جدیدی را تجربه کنند.

مدنی افزود: رونمایی از سامانه استعدادیابی «کاردو» جهت استعدادیابی دانش‌آموزان مقطع متوسطه و حمایت از دانش‌آموزان کنکوری ۷۰ مدرسه شبانه‌روزی عشایری و روستایی از دیگر برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام در سال تحصیلی جدید است.

کد خبر 791963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.