دفاع مقدس برگ زرین انقلاب اسلامی است

امام جمعه چادگان گفت: دفاع مقدس برگ زرین انقلاب اسلامی است و از قله‌های رفیعی است که در انقلاب اسلامی فتح شده و عظمت زیادی دارد که در آن از وطن و تمامیت ارضی کشورمان دفاع کردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید محمود بنی‌جمالی ظهر امروز_ سی‌ام شهریور_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چادگان ضمن تبریک هفته وحدت و دفاع مقدس اظهار کرد: هفته وحدت یک تاکتیک و ابزار برای رسیدن به اهداف که اعتقاد بنیادی به آن نداشته باشیم نیست، بلکه اعتقاد به وحدت در نگاه امامین انقلاب یک نگاه راهبردی است.

وی افزود: این یک اعتقاد عمیق است که ما با جامعه اهل سنت، وحدت و اشتراکات بسیاری داری و نباید نگاهمان به جنبه‌های مشترک باشد و این اعتقاد به وحدت، حقیقی و از عمق برخوردار است.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: در طول سال‌های انقلاب رفتار ما با برادران اهل سنت حسنه بوده و با کسی دشمنی و ستیز نداشته‌ایم ولی داعش و وهابیت را جزو جامعه اهل سنت نمی‌دانیم بلکه یک فرقه انحرافی هستند.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی هم این رویکرد توسط عالمان شیعه دنبال می‌شده و از همان زمان توسط مرحوم آیت‌الله بروجردی آغاز شد که وحدت جامعه‌اسلامی را پایه‌گذاری کردند.

وی تاکید کرد: آنچه که استعمار امروزه به‌دنبال آن است تفرقه بین شیعه و سنی است که به اختلافات دامن بزند و جامعه اسلامی درگیر جنگ شیعه و سنی شود، تفرقه بینداز و حکومت کن راهبرد پیر استعمار بوده و هست.

امام جمعه چادگان گفت: پیامبر اسلام (ص) با تشکیل حکومت اسلامی و ایجاد جامعه مدنی کارخانه انسان‌سازی ساختند و هرکس وارد این جامعه بشود تحول پیدا می‌کند که الگوی ما در انقلاب اسلامی نیز همین است.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی در ادامه بیان کرد: هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، سرداران شهید، رزمندگان را گرامی می‌داریم و به خانواده جانبازان، ایثارگران و بسیجیان تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: دفاع مقدس برگ زرین انقلاب اسلامی است و از قله‌های رفیعی است که در انقلاب اسلامی فتح شده و عظمت زیادی دارد و همان‌گونه که از نام آن پیداست، ما شروع کننده جنگ نبودیم بلکه از وطن و تمامیت ارضی کشورمان دفاع کردیم که همان دفاع مقدس است.

امام جمعه چادگان تاکید کرد: در این هشت سال از اسلام، قرآن و انقلاب دفاع شده و همان گونه که امام خمینی (ره) فرمودند این هشت سال یک جنگ تمام‌عیار جبهه استکبار علیه یک جامعه دینی و نبرد حق و باطل بود.

وی اضافه کرد: دشمنان در زمانی به ما حمله کردند که به محاسبات خودشان در ضعیف‌ترین وضعیت ممکن قرار داشتیم و انقلابی نوپا شکل گرفته بود، اما دشمنان اکنون هم در محاسبات خود نیروی مردم ایران را نشناخته که این انقلاب یک ذخیره‌ای دارد و از پشتوانه مردمی برخوردار است.

امام جمعه چادگان گفت: انقلاب اسلامی با دفاع مقدس بیمه شد و پیام آن برای سایر کشورها این بود که در جنگ نظامی با ایران قطعاً مغلوب خواهند شد و جهان پیام عزت و قدرت نظامی جمهوری اسلامی را درک کرد.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تصریح کرد: به برکت هشت سال دفاع مقدس پیشرفت چشم‌گیر ایران در صنایع دفاعی و موشکی را شاهد هستیم و دشمن هم امروز به این موضوع اغراق می‌کند.

وی اضافه کرد: بسیاری از نحله‌ها سعی کردند دفاع مقدس را تحریف کنند و داستان‌های جعلی در این زمینه ساختند که ذهن جوانان را نسبت به انقلاب و دفاع مقدس تغییر دهند ولی موفق به این کار نشدند و پیروزی ما در دفاع مقدس یک پیام آشکار دارد که همان کار آمدی نظام اسلامی است.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: امروزه انقلاب و دفاع مقدس ما به یک الگو برای جبهه مقاومت و مردم فلسطین است که رژیم جعلی صهیونیستی را به استیصال کشانده و همان‌گونه که سید حسن نصرالله اشاره کرد تمام دنیا امروزه از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند ولی در نبرد جبهه مقاومت دستاوردی نداشته است.

وی تاکید کرد: جبهه مقاومت با بخشی از توانمندی خود در صحنه است ولی رژیم غاصب با تمام توانایی خود می‌جنگد که همین امر نشان از قدرت جبهه مقاومت دارد.

کد خبر 791853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.