خسروپناه: اینکه می‌گویند نسل زِد از فرهنگ ایثار و شهادت بریده‌اند حرف غلطی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بزرگترین گره‌ها را شهدا باز می‌کنند، گفت: اینکه می‌گویند نسل زِد از فرهنگ ایثار و شهادت بریده‌اند حرف غلطی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه _پنجشنبه بیست‌ونهم شهریور_ شب در آستانه هفته دفاع مقدس در اولین یادواره گرامیداشت پدران و مادران آسمانی شهدای مسجد صاحب‌الزمان (عج) مصادف با سومین سالگرد ابوالشهید، خادم الشهدا و امام جماعت فقید مسجد، مرحوم حجت‌الاسلام حاج رضا فیاضی (ره) اظهار داشت: مرگ ترسی ندارد، در هشت سال جنگ هر شهیدی که شهید شد با لبخند و شهادتین از دنیا رفت. شهید، چیزی می‌بیند که با لبخند از دنیا می‌رود، لذا وقتی گفته می‌شود شهدا زنده‌اند، فوت آن‌ها با فوت دیگران که از دنیا می‌روند فرق می‌کند.

وی ادامه داد: فلسفه زنده بودن شهدا در این است که چون جانشان را تقدیم کرده‌اند، خداوند قدرت تسلط بر عالم را به شهدا داده است؛ توسل به شهدا که مقام والایی دارند خیلی اثرگذار است و هر سال تکریم شهدا در مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار می‌شود و سنت گرامیداشت خانواده شهدا کار بسیار ارزشمندی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سخنان زیادی درباره شهدا شنیده‌ایم که بسیار هم لازم است گفته شود؛ فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان ما نهادینه شده است و اینکه گفته می‌شود نسل آلفا و زد از این فرهنگ بریده‌اند حرف غلطی است.

گسست نسل‌ها را قبول نداریم

خسروپناه گفت: اینکه می‌گویند این نسل نسل گسسته‌ای است هم حرف غلطی است.

وی با اشاره به شهدای مدافع حرم گفت: جوانان ۲۳، ۲۴ ساله با بچه‌های کوچک رفته و جانشان را تقدیم کرده‌اند. این‌ها بچه‌های دهه‌های ۷۰ و ۸۰ هستند. ما گسست نسل‌ها را قبول نداریم.

کد خبر 791733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.