آزادی ۱۸ زندانی جرائم غیرعمد همزمان با هفته وحدت در استان کرمان

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: ۱۸ مددجوی واجد شرایط جرائم غیرعمد استان همزمان با هفته وحدت و میلاد با سعادت پیغمبر رحمت(ص) و امام صادق(ع) آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیدحجت‌الله موسوی قوام امروز _پنجشنبه بیست‌ونهم شهریور_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد دیه کرمان همه ساله در ایام هفته وحدت زمینه‌ساز آزادی تعدادی از محکومان جرایم غیرعمد بوده است.

وی افزود: امسال ۱۸ مددجوی غیرعمد از سطح زندان‌های استان در هفته وحدت آزاد شدند که کل مبلغ بدهی آن‌ها ۲۸ میلیارد و ۳۱۷ میلیون تومان بوده است.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه کرمان تصریح کرد: با تلاش نمایندگان و مددکاران ستاد دیه استان در جلسات صلح و سازش، مبلغ ۱۵ میلیارد و ۷۶۳ میلیون تومان از شکات تخفیف و گذشت رضایت‌مندانه اخذ شد.

وی ادامه داد: در بحث توان پرداخت مددجویان و اعسار مبلغ ۹ میلیارد ۷۸۳ میلیون تومان تأمین و در نهایت با پرداخت مبلغ ۳ میلیارد و ۴۵۴ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی و خیرین استان، ستاد دیه کشور و تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌های عامل، مددجویان از زندان آزاد شدند.

موسوی قوام بیان کرد: از کل تعداد مددجویانی که در این هفته آزاد شدند، ۱۴ نفر محکوم به پرداخت مهریه و نفقه هستند و چهار نفر محکوم مالی مربوط به زندان‌های کرمان، بافت، بم، جیرفت و رفسنجان هستند.

کد خبر 791692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.