خرید یک میلیون و ۱۷۰ هزار تُن گندم در کردستان

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار تُن گندم از کشاورزان استان کردستان خریداری شده که نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

جمال صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: تاکنون جمع کل واریزی‌های استان بیش از ۱۱ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان بوده که معادل ۵۷.۲ درصد از ارزش کل گندم‌های خریداری شده در استان است.

وی افزود: ارزش کل گندم‌های خریداری شده استان در سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار و ۷۷۷ میلیارد تومان بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۷۰ هزار تُن گندم از کشاورزان استان کردستان خریداری شده که نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

صالحی اضافه کرد: میزان خرید تضمینی گندم امسال استان نسبت به برآورد میزان خرید، ۹۷ درصد محقق شده است که شهرستان‌های بیجار، دیواندره، دهگلان، قروه و سقز بیشترین میزان تولید گندم را در استان داشته‌اند.

وی تصریح کرد: میزان حمل گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به ۹ استان کشور نیز به ۴۵۳ هزار و ۸۵۶ تُن بوده که ۳۷ هزار و ۵۶۳ تُن آن به صورت ریلی و مابقی به صورت زمینی حمل شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان خاطرنشان کرد: میزان سطح زیر کشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۵ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

کد خبر 791683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.