تصویری شکست‌خورده از سیستم بهداشتی آمریکا

جدیدترین گزارش‌های به‌دست‌آمده در زمینه سیستم‌های بهداشتی کشورهای پیشرفته جهان حاوی تصویری شکسته از سیستم بهداشتی آمریکا در میان همتایان خود است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گزارش‌ها حاکی از آن است که سیستم بهداشتی ایالات متحده به‌رغم دریافت بیشترین بودجه در مقایسه با کشورهای همتای خود، در رتبه آخر خدمات‌رسانی قرار دارد و پایین‌ترین جایگاه را در فهرست ۱۰ کشور ضعیف به خود اختصاص داده است.

این گزارش ۷۰ شاخص از پنج بخش اصلی دسترسی به مراقبت، برابری سلامت، فرآیند مراقبت، کارایی اداری و نتایج به‌دست‌آمده را بررسی می‌کند و با توجه به اقدامات در دسترس عموم سازمان بهداشت جهانی، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و دیگر نهادهای بین‌المللی استخراج شده است.

تصویری شکست‌خورده از سیستم بهداشتی آمریکا

ایالات متحده در همه موارد به جز فرایند مراقبت (حوزه‌ای که مسائلی هم‌چون تطبیق داروها را پوشش می‌دهد) جایگاه آخر یا ماقبل آخر را به خود اختصاص داده است و بسیار پایین‌تر از نزدیک‌ترین کشور همتای خود قرار دارد. در واقع در شرایطی که اکثر کشورهای همتا بیشتر نیازهای اساسی شهروندان خود را پوشش می‌دهند، بسیاری از افراد در ایالات متحده با یک عمر بی‌عدالتی روبه‌رو هستند.

اجرای توصیه‌ها برای بهبود جایگاه نظام سلامت ایالات متحده در میان کشورهای همتا آسان نخواهد بود، با این حال این کشور باید پوشش بیمه‌ای خود را گسترش دهد و بهبودهای معنی‌داری در میزان هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی پرداختی توسط بیماران، همچنین به‌حداقل رساندن پیچیدگی و تنوع در طرح‌های بیمه برای بهبود کارایی اداری خود انجام دهد. ایجاد یک سیستم مراقبت اولیه و بهداشت عمومی بادوام و سرمایه‌گذاری روی رفاه اجتماعی برای غلبه بر مشکلات نابرابری در سیستم سلامت این کشور نیز به‌شدت توصیه می‌شود.

تصویری شکست‌خورده از سیستم بهداشتی آمریکا

کد خبر 791585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.