به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در بازدید از سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به راهبردی بودن سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اظهار کرد: مهمترین بخشی که سمپاد میتواند نقشآفرینی کند، رقابت بین تمدنهاست؛ یکی از راههایی که میتوانیم در میدان رقابت با دنیای علم و فناوری حضور پیدا کنیم، توسعه و تقویت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است، اگر میخواهیم در عرصه رقابتهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید از این راه که بهترین مسیر است عبور کنیم.
وی افزود: انتظار میرود مدارس سمپاد، استعدادهای درخشان در میان دانشآموزان سراسر کشور را کشف و شناسایی کنند، اما آیا برگزاری آزمون ابزار مناسبی برای کشف استعدادهای درخشان در سراسر کشور است؟ آیا این مسیری را که تاکنون طی کردیم منتهی به کشف استعدادها شده است؟ بنابراین نخستین وظیفه این سازمان یافتن راهی مناسب برای شناسایی استعدادها است.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ترسیم اطلس وضعیت و جایگاه ایران در منطقه و جهان ادامهداد: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، «عدالت» است، وظیفه داریم زمینه پرورش استعدادهای تمام دانشآموزان را فراهم کنیم، رویکرد عدالت در تمام ابعاد و مؤلفههای خود (در نسبت، جنسیت و جغرافیا)، موضوع مهمی است که باید در سمپاد به آن توجه شود و عدالت را بهمعنای واقعی و در ابعاد و مؤلفههای مختلف ببینیم.
کاظمی با اشاره به بعضی آسیبهایی که ممکن است متوجه مجموعه نخبگانی کشور شود، بر تدوین یک مدل و الگوی تربیتی در مدارس سمپاد تاکید کرد و گفت: در این راستا باید یک بسته تربیتی با ضریب پوشش بالا طراحی شود، اتفاقات خوبی در مجموعه سازمان سمپاد رقم خورده است.
وی ضمن تأکید بر ضرورت توجه به سلامت روان دانشآموزان با اشاره به آسیبهای اجتماعی به عنوان بزرگترین خطری که کشور را تهدید میکند، گفت: حتی یک دانشآموز هم نباید گرفتار آسیبهای اجتماعی و روانی شود و این مأموریت ماست که باید برای این کار مهم برنامه داشته باشیم.
الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز در ابتدای این دیدار، به ارائه الگوی تربیتی سمپاد پرداخت و تربیت تمامساحتی در مدارس سمپاد را یکی از اولویتهای این مدارس برشمرد.
نظر شما