کار ارزشمند شرکت‌های دانش بنیان در جهت رفع نیاز به دیگران است

امام جمعه اصفهان گفت: اقدامات شرکت‌های دانش بنیان یک کار اجتماعی و ارزشمند از این جهت است که جوانان بیکار نیستند و کار علمی می‌کنند و به امر تولید در کشور کمک می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با هسته‌های نوآور و شرکت‌های دانش بنیان دهکده‌ی فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و تلاش‌های محققان این شرکت‌ها و مسئولین مرکز تحقیقات کشاورزی اظهار کرد: این یک کار اجتماعی و ارزشمند از این جهت است که جوانان بیکار نیستند و کار علمی می‌کنند و به امر تولید در کشور کمک می‌کنند.

وی افزود: همه این کارها، کارهای خوب و کار حسنی است و به قول قرآن کریم که در این باره می‌فرماید " لِلَّذِینَ أَحْسَنُوا الْحُسْنَی وَزِیَادَةٌ وَلَا یَرْهَقُ وُجُوهَهُمْ قَتَرٌ وَلَا ذِلَّةٌ أُولَئِکَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ " این افراد چند خصلت دارند و افرادی که کار خوب و حسن انجام می‌دهد خداوند اجر کار خوب را به آنها می‌دهد و بیش از اندازه آن کار خوب، اجر می‌دهد و در روز قیامت این افراد صورت‌های سیاه ندارند و سرافکنده نیستند و داخل بهشت می‌شوند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر این که انسان در حین انجام کار خوب باید از آلوده شدن به گناه نیز پرهیز کند تصریح کرد: بنابراین کار خوب باید معرفی شود و البته مشروط بر این که کار خوب را با کار ناپسند مخلوط نکنند، زیرا اگر کار خوبی با کار ناپسند همراه باشد؛ آن کار خوب را بی اثر می‌کند، یعنی اگر انسان برخی از گناهان را انجام دهد، کار خوب نیز نزد خدا قبول نمی‌شود.

طباطبایی نژاد عنوان کرد: توجه داشته باشید که کارهایی که انجام می‌دهید همراه با نیت خوب انجام باشد و با این نیت کارهای خود را انجام دهید که کشور ما تنها کشور شیعه در جهان است و تنها کشوری است که در برابر دنیای کفر ایستاده است به دلیل آن که امر خداوند است و به همین دلیل ایستاده‌ایم و کار خدایی انجام می‌دهیم و کشوری هستیم که می‌خواهیم با کار خود به دیگران بفهمانیم که مسلمانان قادر به اداره امور و کشور خود هستند.

وی فراگیری علوم مختلف از دیگران برای رفع نیاز کشور را امری پسندیده و درست دانست و گفت: البته در برخی از امور و فعالیت‌ها، کشورهای دیگر از ما جلوتر هستند، که در این مسائل از آنها نمونه برداری می‌کنیم و خود آن را تولید می‌کنیم، هم چنان که امیرمومنان (ع) می‌فرماید: "عالم ترین انسان‌ها فردی است که علم دیگران را در خود جمع کند".

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: باید کاری کنیم که در هیچ امری نیاز به دیگران نداشته باشیم، زیرا اگر در مسئله‌ای نیاز وجود داشته باشد همان را دریغ می‌کنند و اگر کمکی نیز بدهند در برابر آن چیزی از ما دریافت می‌کنند.

ضرورت توجه بیشتر به شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی

محسن دادار، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان به ضرورت توجه بیشتر به شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی تاکید نموده و اظهار کرد: در بخش شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی در کل کشور در ردیف‌های پایین قرار داریم که در حدود کمتر از پنج درصد شرکت‌های دانش بنیان تا سال ۱۴۰۱ جز شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی بوده‌اند.

کار ارزشمند شرکت‌های دانش بنیان در جهت رفع نیاز به دیگران است

وی افزود: با تمهیداتی که اندیشیده و پیگیری‌هایی که انجام شد در سال ۱۴۰۲ توانستیم تعداد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی را تا حدود ۹ درصد افزایش دهیم و رسیدن به جایگاه ۲۰ درصد نیاز به حمایت، پشتکار و برنامه‌ریزی دارد، هم چنین آشنایی با فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی و حمایت‌هایی که در زمینه‌ها و در جلسات مختلف صورت می‌گیرد می‌تواند کمکی راهگشا در جهت توسعه این شرکت‌ها باشد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در این دیدار به برخی از مشکلات و موانع شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: از جمله یکی از مشکلات عمده‌ای که در شرکت‌های دانش بنیان با آن مواجه هستند صدور مجوزها است، با توجه به این که بخشی از قوانین و مقررات بروز نبوده، به عنوان مثال برای ۴۰ تا ۵۰ سال پیش است.

دادار تصریح کرد: با عنایت به این که استان اصفهان با کم آبی مواجه است، یکی از راهکارهای مقابله با این مشکل، ایجاد زمینه‌های کشاورزی کم آب بر است، از جمله تولید پرندگان زینتی و تولید زالو که در عین این که می‌تواند بسیار ارزآور و درآمدزا باشد، نیاز آبی ویژه ای ندارد و برخی از شرکت‌های دانش بنیان در این مرکز مشغول به این فعالیت هستند.

مدیر کل اداره منابع طبیعی با تاکید بر این که رفع مشکلات و موانع بر سر راه پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی می‌تواند به رونق هر چه بیشتر کشاورزی و دامپروری کمک کند، بیان کرد: بیشترین مشکل شرکت‌های دانش بنیان را در خصوص صدور مجوزها با اداره کل دامپزشکی، سازمان غذا و دارو و سازمان جهاد کشاورزی است.

گفتنی است در این دیدار برخی از محققان و فعالان شرکت‌های دانش بنیان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این شرکت‌ها ارائه کردند.

کد خبر 791504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.